Genel Bilgi
Kod | IST229 |
Ad | Yapı Tesisatı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yapıda bulunan ıslak mekanlar (banyo, wc, mutfak, balkon, teras ve benzeri) ile ilgili bilgilenmek ve bu bilgileri herhangi bir yapı çeşidinde teknik ve planlama düşüncesi anlamında ifade edebilme becerisini oluşturmak/geliştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Temiz su tesisatı ve proje tasarım esasları, sıcak su tesisatı ve boyler, hidroforlar ve hesap kuralları, pis su tesisatı, yağmur suyu tesisatı, arıtma tesisatı, yangın tesisatı, havuz tesisatı, mutfak ve banyo tesisatı, ses, su ve ısı yalıtımı malzemeleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Yapı Tesisatı Ders Notu, Erdoğan Şimşek. 2-Yüksek Yapılarda Tesisat, Isısan Yayınları 361.
Notlar
1- Avcıoğlu M., Yapı Tesisatı, Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. 2- Şimşek, E., Polat, Y. ve Bilgili, M., Ç.Ü. Tesisat Teknolojisi, Adana MYO Yayınları, 60, Adana 2009.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tesisat elemanlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Bina ve endüstrilerdeki tesisat türlerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Drenaj ve arıtma sistemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Bir yapının sıhhi tesisat projelendirmesini yapar. |
ÖÇ05 | Bir yapının temiz su tesisatı uygulamasını yapar. |
ÖÇ06 | Süs havuzu, yüzme havuzu vb. gibi tesisatların uygulamasını gerçekleştirir. |
ÖÇ07 | Bir yapının atık su tesisatı elemanlarını tanımlar. |
ÖÇ08 | Bir yapının atık su tesisatı uygulamasını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sıhhi Tesisat Alanlarının Planlanması ve Özel Konular. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temiz Su Tesisatı ve Proje Tasarım Esasları. | Clean Cold Water Installation. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Temiz Soğuk Su Tesisatı. | Clean Cold Water Installation. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Temiz Sıcak Su Tesisatı. | Clean Cold Water Installation. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sıcak Su Tesisatı ve Boyler | Clean Cold Water Installation. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hidroforlar ve Hesap Kuralları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pis Su Tesisatı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yağmur Suyu Tesisatı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Arıtma Tesisatı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yangın Tesisatı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Havuz Tesisatı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sıhhi Tesisat Seramik Gereçleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mutfak ve Banyo Tesisat | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |