Genel Bilgi
Kod | CGP129 |
Ad | Çocuk Beslenmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Yeliz SERİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin beslenmenin önemini açıklamalarını, sağlıklı beslenebilmek için yapılması gerekenler hakkında bilgi sahibi olmalarını, beslenme yetersizliği sorunlarını saptamalarını ve uygun besinlerin seçimini yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönemi için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Şanlıer, N. (2015). Anne Çocuk Beslenmesi. Ankara : Hedef Yayıncılık
Notlar
Habibe Özer Yanarkaya Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anne ve çocuk sağlığı açısından beslenmenin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Gebe ve emzikli annenin enerji ve besin ögesi gereksinimlerini karşılayabilmenin anne ve bebek sağlığı üzerine etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yetişkin, gebe, emzikli kadının enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini karşılayacak şekilde günlük menü planlaması yapar. |
ÖÇ04 | 0-6 yaş arası çocukların enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini karşılayacak şekilde günlük menü planlamasını yapar. |
ÖÇ05 | Besinlerin doğru yöntemlerle hazırlanması, pişirilmesi, saklanmasını açıklar. |
ÖÇ06 | Beslenme ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ07 | Besin öğelerini tanımlayıp, organizma için görevlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beslenmenin önemi, beslenme ve sağlık | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Karbonhidratlar | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yağlar | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proteinler | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Besinlerin enerji değeri | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Enerji harcanmasının saptanması ve bireylerin enerji gereksinimlerinin hesaplanması | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
7 | Suyun beslenmedeki önemi | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektrolit mineraller (sodyum, potasyum, klor) ve kalsiyum, fosfor | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Magnezyum, demir, bakır, iyot, florid, çinko, manganez, krom, molibden, kükürt, kobalt, selenyum;ağır metaller ve toksik etkileri | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | A,D,E,K vitaminleri | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tiabin, riboflavin, niasin, riboflavin vitamin b6, folik asit, vitamin b12, pantotenik asit, biotin | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Gebelik dönemi beslenme | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Emziklilik dönemi beslenme | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bebeklik dönemi veokul öncesi (1-5 yaş) çocukların beslenmesi | Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |