CGP129 Çocuk Beslenmesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP129
Ad Çocuk Beslenmesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Yeliz SERİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin beslenmenin önemini açıklamalarını, sağlıklı beslenebilmek için yapılması gerekenler hakkında bilgi sahibi olmalarını, beslenme yetersizliği sorunlarını saptamalarını ve uygun besinlerin seçimini yapabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönemi için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Şanlıer, N. (2015). Anne Çocuk Beslenmesi. Ankara : Hedef Yayıncılık

Notlar

Habibe Özer Yanarkaya Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anne ve çocuk sağlığı açısından beslenmenin önemini açıklar.
ÖÇ02 Gebe ve emzikli annenin enerji ve besin ögesi gereksinimlerini karşılayabilmenin anne ve bebek sağlığı üzerine etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Yetişkin, gebe, emzikli kadının enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini karşılayacak şekilde günlük menü planlaması yapar.
ÖÇ04 0-6 yaş arası çocukların enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini karşılayacak şekilde günlük menü planlamasını yapar.
ÖÇ05 Besinlerin doğru yöntemlerle hazırlanması, pişirilmesi, saklanmasını açıklar.
ÖÇ06 Beslenme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ07 Besin öğelerini tanımlayıp, organizma için görevlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenmenin önemi, beslenme ve sağlık Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Karbonhidratlar Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yağlar Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Proteinler Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Besinlerin enerji değeri Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Enerji harcanmasının saptanması ve bireylerin enerji gereksinimlerinin hesaplanması Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
7 Suyun beslenmedeki önemi Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Elektrolit mineraller (sodyum, potasyum, klor) ve kalsiyum, fosfor Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Magnezyum, demir, bakır, iyot, florid, çinko, manganez, krom, molibden, kükürt, kobalt, selenyum;ağır metaller ve toksik etkileri Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 A,D,E,K vitaminleri Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tiabin, riboflavin, niasin, riboflavin vitamin b6, folik asit, vitamin b12, pantotenik asit, biotin Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Gebelik dönemi beslenme Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Emziklilik dönemi beslenme Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Bebeklik dönemi veokul öncesi (1-5 yaş) çocukların beslenmesi Verilen kaynakları okuma ve kütüphaneden yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07