CGP241 Özel Öğretim Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP241
Ad Özel Öğretim Yöntemleri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin okulöncesi eğitim programı, programı uygularken kullanabilecekleri özel öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, uygulamalarında bu teknikleri amaca uygun şekilde kullanma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitim programı; oyun, müzik, hikaye, proje, deney, problem çözme, beyin fırtınası gibi okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özel Öğretim Yöntemleri Eğiten Kitap

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesi eğitim programının içeriğini tanımlar.
ÖÇ02 Aktif öğrenme kavramını ve okul öncesi eğitimdeki önemini açıklar.
ÖÇ03 Okul öncesi eğitimde oyun, müzik ve hikayelerin yöntem olarak kullanımını açıklar ve örnek verir.
ÖÇ04 Okul öncesi eğitimde anlatım, gösteri, problem çözme, beyin fırtınası gibi yöntemlerin kullanımını açıklar ve örnek verir.
ÖÇ05 Kullanılacak yönteme uygun materyalleri belirler.
ÖÇ06 Kullanılacak yönteme uygun materyalleri tasarlar ve yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul öncesi eğitim programının amacı, içeriği ve özellikleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Aktif öğrenme Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Okul öncesi eğitimde oyunun yöntem olarak kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Okul öncesi eğitimde drama yönteminin kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Okul öncesi eğitimde müziğin yöntem olarak kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Okul öncesi eğitimde anlatım yönteminin kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Okul öncesi eğitimde soru cevap yönteminin kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okul öncesi eğitimde gösterim yönteminin kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımı Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Okul öncesi eğitimde analoji yönteminin kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Okul öncesi eğitimde problem çözme yönteminin kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Okul öncesi eğitimde beyin fırtınası tekniğinin kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Okul öncesi eğitimde örnek olay yönteminin kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Okul öncesi eğitimde hikayeleştirme yaklaşımının kullanılması Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS