Genel Bilgi
Kod | YMOP415 |
Ad | Korrepetisyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BAHAR NARTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Didem ESKİYÖRÜK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Gizem GÖKÇE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Opera -Şan Anasanat programında yeralan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli ve farklı forma ve dönem ait eserlerin öğrencinin eseri daha iyi anlaması ve esere hakimiyet becerisinin gelişmesi için düzenli olarak çalışılmasıdır .
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Repertuar notaları
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
ÖÇ02 | .Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir. |
ÖÇ04 | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Ses ve piyano uyum birlikteliği sayesinde entonasyon gelişir. |
ÖÇ07 | Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. |
ÖÇ08 | Korrepetisyon çalışmalarıyla ders ilgisi ve gelişimi hızla ilerler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şan hocasının verdiği 2 lied'in piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | 2 lied'in nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | 2 lied'in nüanslarıyla ve tempolarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | 2 lied'in ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Şan hocasının verdiği 1.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | 1.antik aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | 1.antik aryanın nüanslarıyla ve tempolarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 1.antik aryanın ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Şan hocasıyla birlikte 2 lied ve 1 antik aryanın dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Şan hocasının verdiği 1. aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | 1. aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | 1.aryanın nüanslarıyla ve tempolarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
14 | 1.aryanın ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Şan hocasının verdiği 2. aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | aryanın söz ve nüans çalışmasının yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
18 | Şan hocasının verdiği 2.aryanın piyano eşlikli deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
19 | Verilen 2.aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
20 | Verilen 2. aryanın temposunda çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
21 | Verilen 2. aryanın nüanslarıyla çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
22 | Verilen 2. aryanın ezbere çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
23 | Şan hocasıyla birlikte çalışılan 2 aryanın dinlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
24 | Konser eserlerinin belirlenmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
25 | Konser eserlerinin dinlenmesi ve eksiklerin tespiti | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
26 | konser provası | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
27 | konser | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
28 | Sınav programının belirlenmesi ve tekrarlanması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
29 | Sınav programının eksiklerinin giderilmesi için çalışma | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
30 | sınav tekrarı-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
31 | sınav tekrarı-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
32 | final sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |