MATZ103 Analiz I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ103
Ad Analiz I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı matematiksel düşünme yollarının, fonksiyon, limit ve türev kavramlarının geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Fonksiyon, ters fonksiyon, trigonometrik fonksiyon, ters trigonometrik fonksiyon, üstel fonksiyon, logaritmik fonksiyon, Limit, Limit özellikleri, fonksiyonların limitlerinin hesaplanması, trigonometrik fonksiyonların limiti, sonsuz limit, süreklilik, türev ve tanımı, türev uygulamaları, trigonometrik fonksiyonların türevi, üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi, ,hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevi, yüksek mertebeden türevler, artan ve azalan fonksiyonlar, fonksiyonların maksimum ve minumumu, fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Genel Matematik, Ekrem Kadıoğlu, Muhammet Kamali, Genel Matematik, Mustafa Balcı, Analize Giriş, Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fonksiyon ve bu kavramla ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar.
ÖÇ02 Limit kavramını açıklar.
ÖÇ03 Limit kavramı ile ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar
ÖÇ04 Türev kavramını açıklar
ÖÇ05 Türev ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fonksiyon: Fonksiyon tanımı, özellikleri, fonksiyon türleri, ters fonksiyon Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.29-46; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 44-71; Balcı (2000) s. 35-44; Kaçar, (2006), s. 93-115 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
2 Fonksiyonların bileşkesi, tamdeğer fonksiyonu, işaret fonksiyonu Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.46-56; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 71-64; Balcı (2000) s. 44-54; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
3 Üstel fonksiyonlar, Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.51-56; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 71-64; Balcı (2000) s. 44-54; Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
4 logaritmik fonksiyonlar Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.51-56; Balcı (2000) s. 69-79.; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
5 Trigonometrik fonksiyonlar, Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 56-71, Balcı (2000) s. 54-69, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
6 ters-trigonometrik fonksiyonlar, Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 56-79, Balcı (2000) s. 54-69, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
7 Özel tanımlı fonksiyonların (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) türevi Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.79-82, Balcı (2000) s. 54-69, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Limit: Bir değişkenli fonksiyonların limiti Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 87-120, Balcı (2000) s. 100-110. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
10 Ttrigonometrik fonksiyonların limiti, Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.120-128; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 145-163; Balcı (2000) s. 105-110. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
11 Süreklilik: Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik Sürekli fonksiyonların özellikleri, süreklilik türleri . Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.131-148; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 171-189; Balcı (2000) s. 113-123. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
12 Türev: Türev tanımı, türevin geometrik yorumu , türev alma kuralları Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.148-170; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 191-197; Balcı (2000) s. 123-143. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
13 Logaritma fonksiyonu, üstel fonksiyon türevi Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-174; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 235-297; Balcı (2000) s. 143-148. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
14 Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonların türevi, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevi Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-174; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 235-297; Balcı (2000) s. 143-148. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
15 yüksek mertebeden türevler, artan ve azalan fonksiyonlar, fonksiyonların maksimum ve minumumu, fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-179; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 165-226; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS