MATZ105 Matematik Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ105
Ad Matematik Tarihi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. KAMURAN TARIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğretmen adaylarının matematiğin tarihsel gelişimi ve matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri hakkında bilgi sahibi olmalarını, farklı kültürlerde ve coğrafyalarda yapılan matematik hakkında fikir sahibi olmalarını ve matematiksel kavramların tarihi süreç içerisinde ne şekilde yapılandığının farkında olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri ve farklı kültür ve coğrafyalardaki ( Mısır, Mezopotamya, Yunan , Hint, İslam dünyası, Batı dünyası) matematik ve matematiksel kavramların tarihsel gelişimleri yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baki, A (2014). Matematik Tarihi ve Felsefesi, Pegem

Notlar

Burton, D. M. (2017). History of Mathematics. Nobel Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematiğin ve matematiksel kavramların gelişimi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Matematiğin farklı kültür ve coğrafyalardaki (Mısır, Yunan, Yunan, Hint, İslam ve Batı) gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Matematik tarihinin önemi ve değeri hakkında farkındalık kazanır.
ÖÇ04 Sayıların tarihini ve günümüz sayı sistemi ile ilişkisini öğrenir.
ÖÇ05 Matematik tarihinin matematik eğitimindeki önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematiğin doğası Kaynakların elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sayıların Tarihi Okuma: Kaynak 1 sayfa 1 -26 arası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Mısır Matematiği Okuma: Kaynak 1 sayfa 33 -77 arası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Mezopotamya Matematiği Okuma: Kaynak 1 sayfa 33 -77 arası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Yunan Matematiği Okuma: Kaynak 1 sayfa 83 -134 arası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Yunan Matematiği 2 Okuma: Kaynak 1 sayfa 83 -134 arası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Hint Matematiği Okuma: Kaynak 2 sayfa 64-68 arası Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav ödev hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 İslam Dünyasında Matematik Okuma: Kaynak 2 sayfa 121-131 arası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 İslam Dünyasında Matematik 2 Okuma: Kaynak 1 sayfa 337-430 arası Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması
11 Avrupa'da Matematik Okuma: Kaynak 1 sayfa 337-430 arası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Avrupa'da Matematik 2 kütüphane kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Matematik tarihinin matematik derslerinde kullanımı Kütüphane kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Matematik tarihinin matematik derslerinde kullanımı 2 Kütüphane kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme ilgili lieratür Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 04:49