Genel Bilgi
Kod | MATZ105 |
Ad | Matematik Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KAMURAN TARIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğretmen adaylarının matematiğin tarihsel gelişimi ve matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri hakkında bilgi sahibi olmalarını, farklı kültürlerde ve coğrafyalarda yapılan matematik hakkında fikir sahibi olmalarını ve matematiksel kavramların tarihi süreç içerisinde ne şekilde yapılandığının farkında olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri ve farklı kültür ve coğrafyalardaki ( Mısır, Mezopotamya, Yunan , Hint, İslam dünyası, Batı dünyası) matematik ve matematiksel kavramların tarihsel gelişimleri yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baki, A (2014). Matematik Tarihi ve Felsefesi, Pegem
Notlar
Burton, D. M. (2017). History of Mathematics. Nobel Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematiğin ve matematiksel kavramların gelişimi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Matematiğin farklı kültür ve coğrafyalardaki (Mısır, Yunan, Yunan, Hint, İslam ve Batı) gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Matematik tarihinin önemi ve değeri hakkında farkındalık kazanır. |
ÖÇ04 | Sayıların tarihini ve günümüz sayı sistemi ile ilişkisini öğrenir. |
ÖÇ05 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiğin doğası | Kaynakların elde edilmesi | |
2 | Sayıların Tarihi | Okuma: Kaynak 1 sayfa 1 -26 arası | |
3 | Mısır Matematiği | Okuma: Kaynak 1 sayfa 33 -77 arası | |
4 | Mezopotamya Matematiği | Okuma: Kaynak 1 sayfa 33 -77 arası | |
5 | Yunan Matematiği | Okuma: Kaynak 1 sayfa 83 -134 arası | |
6 | Yunan Matematiği 2 | Okuma: Kaynak 1 sayfa 83 -134 arası | |
7 | Hint Matematiği | Okuma: Kaynak 2 sayfa 64-68 arası | |
8 | Ara Sınav | ödev hazırlık | |
9 | İslam Dünyasında Matematik | Okuma: Kaynak 2 sayfa 121-131 arası | |
10 | İslam Dünyasında Matematik 2 | Okuma: Kaynak 1 sayfa 337-430 arası | |
11 | Avrupa'da Matematik | Okuma: Kaynak 1 sayfa 337-430 arası | |
12 | Avrupa'da Matematik 2 | kütüphane kaynakları | |
13 | Matematik tarihinin matematik derslerinde kullanımı | Kütüphane kaynakları | |
14 | Matematik tarihinin matematik derslerinde kullanımı 2 | Kütüphane kaynakları | |
15 | Genel Değerlendirme | ilgili lieratür | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |