FRAZ207 Fransızcanın Yapısı 3

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAZ207
Ad Fransızcanın Yapısı 3
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Fransızca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR


Dersin Amacı

Fransızca dilbilgisi temel ve ileri seviye becerilerini kazanmış olmak

Dersin İçeriği

Fransız Dili Gramerinin sözdizimsel temel mekanizmalarını incelemek, geçmiş yıllarda öğrenilen dil bilgisi kazanımlarını tekrar gözden geçirmek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Boulares, M., & Frérot, J.-L. (2019). Grammaire progressive du français (B1/B2). Paris : Clé International Siréjols, E. & Tempesta, G. (2020). Pratique Grammaire - Niveau B2. Paris : Clé International Akyüz, A., Bazelle-Shahmaei, B., Gliemann, M.-F., & Bonenfant, J. (2019). En Contexte : Exercices de grammaire B2. Paris : Hachette Jennepin, D., Delatour, Y., Caquineau-Gündüz, M.-P., & Lesage-Langot, F. (2007). Les 500 exercices de Grammaire B2. Paris : Hachette Bourmayan, A., Loiseau, Y., Rimbert, O., & Taillandier, I. (2017). Grammaire essentielle du français B2. Paris : Didier

Notlar

Garnier, L., & Pigeon, T. (2021). Objectif B2 : Grammaire en contexte. Paris : Ellipses


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fransızca ve Türkçe'nin söz dizimsel farklılıklarını bilir ve karşılaştırma yapabilir
ÖÇ02 Öğrendiği amaç dilden ana diline doğru önce cümleler şeklinde daha sonra paragraf düzeyinde çeviriler yapabilir
ÖÇ03 Fransızcada zamanları doğru kullanabilir
ÖÇ04 Fransızcada bağlaçları doğru kullanabilir
ÖÇ05 Sebep-sonuç cümleleri kurmayı öğrenir
ÖÇ06 Zıtlık cümleleri kurabilir
ÖÇ07 Amaç cümleleri kurabilir
ÖÇ08 Bağlaçlı cümleleri ayırt edebilir.
ÖÇ09 Girişik ve birleşik cümleleri çözümleyebilir
ÖÇ10 Dilek-istek kipini kullanabilir
ÖÇ11 Dilek-istek kipinin gerektirdiği bağlaçları tanıyabilir
ÖÇ12 İki dilde karşılıklı çeviri yapabilir
ÖÇ13 Edilgen cümleleri kurabilir
ÖÇ14 Direk anlatım ve dolaylı anlatım becerilerini kullanabilir
ÖÇ15 Zarf-fiilleri kullanabilir ve zarf-fiillerin cümle içerisinde görevlerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fransızcada bağlaçlara genel bakış Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Bağlaçların genel yapısı ve farklı cümle türleri Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
3 Cümle içerisinde bağlaçları bulabilme Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
4 Sebep-sonuç anlatan bağlaçlar(1) Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Sebep-sonuç anlatan bağlaçlar(2) Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Zıtlık anlatan bağlaçlar (1) Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Zıtlık anlatan bağlaçlar (2) Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Amaç anlatan bağlaçlar (1) Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Dilek-istek kipi ve kullanımı Ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Dilek-istek kipi ile birlikte kullanılan bağlaçlar (1) Ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
12 Dilek-istek kipi ile birlikte kullanılan bağlaçlar (2) Ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Etken ve edilgen cümleler Ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
14 Direk anlatım ve dolaylı anlatım Ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Zarf-fiiller ve kullanımları Ders kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS