FRAZ209 Fransızca Sözcük Bilgisi 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAZ209
Ad Fransızca Sözcük Bilgisi 1
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Fransızca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR


Dersin Amacı

Fransızca kelime haznesi geliştirmek

Dersin İçeriği

Fransız dilinde yer alan sözcük türlerinin yapısal, biçimsel ve anlamsal özellikleri, birbirleriyle ilişkilerini sözlük kullanarak öğrenmeye yönelik alıştırmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Miquel, C., & Goliot-Lété, A. (2017). Vocabulaire progressif du français A2/B1. Paris : Clé International Crépieux, G., Mensdorff-Pouilly, L., Lions-Olivieri, M.-L., & Sperandio, C. (2017). Vocabulaire essentiel du français B1. Paris : Didier

Notlar

Gallier, t. (2020). Pratique Vocabulaire B1. Paris : Clé International


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fransızca'da sözcük türetme yollarını bilirler.
ÖÇ02 Fransızca'da ön ek son ek kavramları arasındaki farkı ve bu kavramların sözcük üretiminde nasıl işlediklerini bilirler.
ÖÇ03 Alanlara göre sözcük öğreniminin önemini bilirler
ÖÇ04 Sözcük bilgisinde her sözcüğün cümle içerisindeki değeri, kullanımı ve görevini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sözcük bilgisine giriş Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Fransız dili tarihi Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kelime türetme şekilleri Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Fiillerin önekleri konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 İsim ve sıfat önekleri Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Sonekler 1 Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sonekler 2 Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Bilmeceler Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Bileşik sözcükler Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Fiil deyimleri 1 Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Fiil deyimleri 2 Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Zarf deyimleri Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Değerlendirme Konu ile ilgili ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS