Genel Bilgi
Kod | SYB439 |
Ad | Bocce |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TURAN ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TURAN ARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin Bocce sporunu teorik ve uygulamalı olarak öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini Bocce oyunu ile ilgili temel kavramlar, oyun alanı özellikleri, oyun kuralları ve uygulama oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Bocce Oyun Kuralları (Mutlu Türkmen, Neyir Yayınevi, Ankara, 2011) Petank Raffa Volo Oyun Sistemleri (Mutlu Türkmen, Türkiye Bocce Bowling Dart Federasyonu Yayınları, Ankara, 2011) Bocce: A Sport for Everyone (C. Daniele Riceo, Amozon, 1st Book Library, 2000)
Notlar
Bocce maç videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Dünya'da ve Türkiye'de bocce gelişimini bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, Korfbol oyun kurallarını açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, Bocce ile ilgili temel becerileri bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, Bocce ile ilgili taktikleri bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, taktik ve beceri uygulamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bocce nedir nasıl oynanır | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
2 | Bocce oyun kuralları | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Bocce branşının tarihsel gelişimi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Bocce saha ölçüleri ve ekipmanları | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | Bocce oyununun amacı | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bocce atış teknikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bocce teknik öğretim yöntemleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Punto atış tekniği ve uygulama | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Rafa atış tekniği ve uygulama | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Volo atış tekniği ve uygulama | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Petank atış tekniği ve uygulama | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Boccede takım içi konuşmalar | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Boccede taktik | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel tekrar | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |