SYB439 Bocce

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB439
Ad Bocce
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TURAN ARI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TURAN ARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin Bocce sporunu teorik ve uygulamalı olarak öğrenmeleridir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini Bocce oyunu ile ilgili temel kavramlar, oyun alanı özellikleri, oyun kuralları ve uygulama oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Bocce Oyun Kuralları (Mutlu Türkmen, Neyir Yayınevi, Ankara, 2011) Petank Raffa Volo Oyun Sistemleri (Mutlu Türkmen, Türkiye Bocce Bowling Dart Federasyonu Yayınları, Ankara, 2011) Bocce: A Sport for Everyone (C. Daniele Riceo, Amozon, 1st Book Library, 2000)

Notlar

Bocce maç videoları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Dünya'da ve Türkiye'de bocce gelişimini bilir.
ÖÇ02 Öğrenci, Korfbol oyun kurallarını açıklar.
ÖÇ03 Öğrenci, Bocce ile ilgili temel becerileri bilir.
ÖÇ04 Öğrenci, Bocce ile ilgili taktikleri bilir.
ÖÇ05 Öğrenci, taktik ve beceri uygulamaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bocce nedir nasıl oynanır konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
2 Bocce oyun kuralları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım
3 Bocce branşının tarihsel gelişimi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Bocce saha ölçüleri ve ekipmanları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
5 Bocce oyununun amacı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bocce atış teknikleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Bocce teknik öğretim yöntemleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Punto atış tekniği ve uygulama Uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 Rafa atış tekniği ve uygulama Uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 Volo atış tekniği ve uygulama Uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Petank atış tekniği ve uygulama Uygulamaya hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Boccede takım içi konuşmalar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Boccede taktik konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Genel tekrar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:28