Genel Bilgi
Kod | SYB148 |
Ad | Bireysel Sporlar 1 (Pilates) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pilates bilmeyen öğrencilere, başlangıç ve orta seviye yer hareketlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Pilates egzersiz methodu ve tarihçesi. Joseph Hubertus Pilatesin hayatı. Pilatesin temel prensipleri. Yer hareketlerine temel ve ön hazırlayıcı hareketler. Doğru postür duruşu ve analizi. Duruş, hizalama, posizyon. Başlangıç seviyesi yer hareketleri (klasik pilates serisi hareketleri).Nefes çalışmaları. Güç evi ve kutu, pilates V si, turn out. Orta seviye klasik yer hareketleri. Swiss Ball, magic circle ve tereband ile bazı pilates yer hareketlerinin uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Abby Ellsworth, 2000. Pilates Anotomisi.
Notlar
Sanioğlu, G., ve MAÇKALI, Z. Kadınlarda Pilates-Mat Egzersizlerinin Psikolojik Sağlık Üzerine Etkisi. Uluslararası Egzersiz Psikolojisi Dergisi, 3(1), 37-50.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1.Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | 2.Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır. |
ÖÇ03 | 3.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ04 | 4.Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | 5.Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | 6.Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. |
ÖÇ07 | 7.Spor organizasyonları düzenler. |
ÖÇ08 | 8.Spor organizasyonları yürütür. |
ÖÇ09 | 9.23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. |
ÖÇ10 | 10.Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
ÖÇ11 | 11.Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
ÖÇ12 | 12.Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ13 | 13.Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
ÖÇ14 | 14.Öğretmenlik mesleğiyle ilgili meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
ÖÇ15 | 15.Beden eğitimi ve spor alanında bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Joseph Hubertus Pilatesin hayatı. Pilatesin tarihçesi | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
2 | Pilatesin temel prensipleri. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Yer hareketlerine temel ve ön hazırlayıcı hareketler. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Doğru postür duruşu ve analizi. Duruş, hizalama, posizyon. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Klasik pilates serisi hareketleri. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Başlangıç seviyesi yer hareketleri . | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Nefes çalışmaları. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
9 | Güç evi ve kutu, pilates V si, turn out. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hundred, yukarı kalkma, tek bacak daire, sırtta yuvarlanma. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Orta seviye klasik yer hareketleri. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Çift bacak daire, makas, kaldır-indir. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Swiss Ball ile bazı pilates yer hareketlerinin uygulanması. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Tere-band lastiği ile bazı pilates yer hareketlerinin uygulanması. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Magic circle ( mini esnek çember) ile bazı pilates yer hareketlerinin uygulanması. | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınıfı hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |