SYB226 Sporda İletişim Becerileri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB226
Ad Sporda İletişim Becerileri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; sporda iletişim becerilerinin ögelerine vurgu yapmak, İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak,öğrencilerin iletişim becerilerinin psikolojik düzlemdeki işleyişiyle ilgili temel kavramlara hakim olmalarını sağlamak, ve sporda iletişim becerileri ile ilgili örnek olayları analiz etmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde; Sporda iletişim becerilerinin alt yapısı, iletişimin İşlevi, İletişim Düzeyleri, İletişim Çeşitleri, İletişim Çatışmaları, İletişim Engelleri, Empatik İletişim, Çatışma Çözmede Etkin İletişim, grup iletişimi ve kurumsal iletişim gibi konular yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yetim, A.A. ve Cengiz, R. (2010). İletişim ve Spor. Çetin, C. (2014). Spor İletişimi. Ankara. Nobel Yayıncılık. Çelik, F. (2020). Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya. Ankara. Akademisyen Yayınevi.

Notlar

Altınbaş, H. (2007). Sporun pazarlaması ve pazarlama iletişiminde spor. Selçuk İletişim, 5(1), 93-101. Şahin, N. (2012). Elit düzeyde takım sporu ve bireysel spor yapan iki grubun iletişim becerilerinin karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 13-16.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim ile ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar.
ÖÇ02 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
ÖÇ03 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ04 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir.
ÖÇ05 Mesleki etik ilkelere uygun davranır.
ÖÇ06 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar.
ÖÇ07 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
ÖÇ08 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular.
ÖÇ09 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar.
ÖÇ10 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur.
ÖÇ11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ12 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar.
ÖÇ13 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahip olur.
ÖÇ14 Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve gerek duyduğunda araştırma yapabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimin önemi, tanımları ve iletişim sürecindeki unsurlar. Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kişilerarası iletişimi etkileyen faktörler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sözsüz iletişim ve beden dili Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İletişimde duyguların rolü Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 İletişimde kendini ifade etme ve kendini açma, etkili iletişim kurmak Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 İnsan ilişkilerinde iletişim kurma tarzları Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Konuşma: temel kavram ve psikolojik süreçler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Vize Sınavı Ders Notlarını Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dinleme: aktif dinlemede temel kavramlar ve ilkeler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Empati: temel kavram ve ilkeler, empatik iletişimin uygulama ilkeleri Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
11 Sporda iletişim becerilerinin değerlendirilmesi Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sporda iletişim becerilerinin geliştirilmesi Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Spor kulüblerinde iletişim yönetimi Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
14 Sporda motivasyon dili Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Sporda şiddet dili Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı Tüm ders notlarını ve kitaplarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Tüm ders notlarını ve kitaplarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:14