Genel Bilgi
Kod | LTS107 |
Ad | Bitki Koruma Sorunlarının Belirlenmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki hastalıkları gelişimi, hastalık oluşturma mekanizmaları. Bitkilerin patojenlerin infeksiyonu sonucunda ortaya koyduğu tepkiler incelenecektir. Farklı genlerin dayanıklılık üzerindeki etkileri hakkında bilgi verilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders çerçevesinde bitkilerde hastalık etmenlerinin bitki içerisinde yayılması, bitkide neden oldukları değişiklikler ve bu değişiklikler sonucunda hastalık gelişimini engellemek amacıyla bitki tarafından ortaya konulan savunma mekanizmaları incelenecektir. Bunlara ek olarak gene karşı gen veya sonradan kazanılan dayanıklılık hakkında da bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kendi hazırladığım ders notları
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Giriş:Temel bilgiler |
ÖÇ02 | Patojenlerin bitki içerisinde girişleri |
ÖÇ03 | Patojenlerin bitki içerisine gelişimi |
ÖÇ04 | Bitkilerde hastalıklara neden olan etmenlerinin öğretilmesi |
ÖÇ05 | bitkileride hastalık etmenlerine karşı dayanıklılık geliştirmeleri |
ÖÇ06 | Doğada ki dayanıklılık mekanizması |
ÖÇ07 | Bitkilerin hastalıklara karşı geliştirdiği; Dayanıklılık mekanizmaları |
ÖÇ08 | Bitkilerin hastalıklara karşı geliştirdikleri; Yapısal dayanıklılık |
ÖÇ09 | Bitkilerin hastalıklara karşı geliştirdikleri; Biyokimyasal dayanıklılık |
ÖÇ10 | Patojenlerin dayanıklılığı aşma şekilleri |
ÖÇ11 | Stres faktörlerine karşı geliştirilen dayanıklılık ve örnekler |
ÖÇ12 | bakteriyel etmenlerine karşı geliştirilen dayanıklılık ve örnekler |
ÖÇ13 | Bitki bakteriyel hastalık etmenlerine karşı örnekler |
ÖÇ14 | Bitki virüs ve fungal hastalıklarına karşı geliştirilen dayanıklılık |
ÖÇ15 | Tarımsal ilaçlara karşı patojenlerin dayanıklılığı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirme bilgisine sahip olur | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütebilir | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olur | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş:Temel bilgiler | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Majör bilgiler | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Patojenlerin bitki içerisinde girişi | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Patojenlerin bitki içerisinde gelişimleri | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bitkilerde hastalıklara neden olan etmenlerinin öğretilmesi | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bitkilerde hastalık etmenleri | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bitkilerde hastalık etmenlerine karşı geliştirilen savunma mekanizmaları | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitkilerde hastalık etmenlerine karşı dayanıklılık mekanizmaları | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bitkilerde hastalık etmenlerine karşı yapısal ve biyokimyasal dayanıklılık | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Patojenlerin dayanıklılığı aşma şekilleri | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Stres faktörlerine karşı geliştirilen dayanıklılık ve örnekler | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | bakteriyel etmenlerine karşı geliştirilen dayanıklılık ve örnekler | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | virüs ve fungal etmenlere karşı geliştirilen dayanıklılık | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tarımsal ilaçlara karşı patojenlerin dayanıklılığı | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | konu tekrarı | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Final | Soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |