Genel Bilgi
Kod | LTP212 |
Ad | Tarımsal Biyoteknoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerini bitki hücre doku kültürleri teknikleri ve bu tekniklere dayalı yeni genotiplerin elde edilmeleri konusunda teorik ve deneysel bilgilerle donatmak
Dersin İçeriği
Bitki biyoteknolojisinde kullanılan teknikler ve uygulamaları, gen transferleri, biyogüvenlik ve risk değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kendi hazırladığım notlarım
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki biyoteknolojisinin tanıtımı, tarihçesi ve gelişimi hakkında detaylı anlatım |
ÖÇ02 | Hücrenin yapısı ve bileşimi, hücredeki organeller ve hücre içindeki biyolojik olayla |
ÖÇ03 | Nükleik asitler tipleri, yapısı, kimyasal bileşimleri ve görevleri |
ÖÇ04 | Moleküler çalışmalarda Nükleik asitlerin biyosentezlenmesi |
ÖÇ05 | Proteinler yapısal birimleri, kimyasal bileşimleri, görevleri ve biyosentezi |
ÖÇ06 | Moleküler çalışmalar ile Genler yapısının açıklanması |
ÖÇ07 | Gen aktarımındaki öğeler ve kullan alanlarının detaylı olarak anlatılması |
ÖÇ08 | sekiz hafta içerisin de anlatılan konulardan: Ara sınav |
ÖÇ09 | Böceklere gen aktarımında kullanılan yöntemler ve uygulamaları |
ÖÇ10 | Böceklere dayanıklı mekanizmasının transgenik bitkilerin elde edilmesi |
ÖÇ11 | Herbisitlere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve uygulamaları |
ÖÇ12 | Virüslere dayanıklı yada tolerant transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve uygulamaları |
ÖÇ13 | Bazı patojenlere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve uygulamaları |
ÖÇ14 | Genetik olarak değiştirilmiş bitkileri belirlemede kullanılan yöntemler |
ÖÇ15 | yarıyıl süresince anlatılan konulardan: yarı yıl sonu sınavı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirme bilgisine sahip olur | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütebilir | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki biyoteknolojisinin tanıtımı, tarihçesi ve gelişimi | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hücrenin yapısı ve bileşimi, hücredeki organeller ve hücre içindeki biyolojik olayla | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nükleik asitler tipleri, yapısı, kimyasal bileşimleri ve görevleri | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | LAboratuvar koşulların da: Nükleik asitlerin biyosentezi | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Proteinler yapısal birimleri, kimyasal bileşimleri, görevleri ve biyosentezi | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Genler yapısı, gen aktarımındaki öğeler ve kullanılan yöntemler I | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Genler yapısı, gen aktarımındaki öğeler ve kullanılan yöntemler. II | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki koruma alanında kullanılan biyoteknolojik yöntem ve teknikler | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Böceklere gen aktarımında kullanılan yöntemler ve uygulamaları I | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Böceklere dayanıklı transgenik bitkilerin elde edilmesi II | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Herbisitlere dayanıklı transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve uygulamaları | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Virüslere dayanıklı yada tolerant transgenik bitkilerin geliştirilmesi ve uygulamaları | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Genetik olarak değiştirilmiş bitkileri belirlemede kullanılan yöntemler | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel konu tekrarı ve güncel bilgilerin aktarılması | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel olarak biyoteknoloji tekrarı ve anlaşılmayan konuların sunu olarak anlatılması | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | yarı yıl sonu sınavı | Paylan, I. C., Erkan, S., Genetiği Değiştirilmiş Tarımsal Ürünlerin Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler. Hasad, 25 (295): 10-15, 2009. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |