EFMZ418 Öğretmenlik Uygulaması II

15 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ418
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR


Dersin Amacı

Öğretmen adayının Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarında öğretmenlik mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sınıf ortamında uygulamak ve okuldaki kurallar, okul yönetimi, öğretmen-öğrenci ilişkilerini gözlemleyip, mesleğinin gerektirdiği becerileri sınıf içerisinde kullanabilmek

Dersin İçeriği

Öğretmen adayının Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarında öğretmenlik mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sınıf ortamında uygulamak

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili temel ilke ve kavramları tanımlar
ÖÇ02 Konunun gerektirdiği sözel ve görsel dili uygun biçimde kullanır
ÖÇ03 Özel öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerini tanımlar
ÖÇ04 Öğretim teknolojilerinden yararlanır
ÖÇ05 Öğretim araç-gereç ve materyalini sınıf düzeyine uygun biçimde kullanır
ÖÇ06 Ders planını açık, anlaşılır ve düzenli biçimde yazar
ÖÇ07 Kazanımları açık bir biçimde ifade eder. Kazanımlara uygun yöntem ve teknikleri belirler.
ÖÇ08 Uygun araç-gereç ve materyal hazırlar.
ÖÇ09 Kazanımlara uygun değerlendirme biçimleri belirler
ÖÇ10 Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini uygun biçimde kullanır
ÖÇ11 Uygun değerlendirme materyali hazırlar.
ÖÇ12 Öğrencilerin ürünlerini kısa sürede notlandırır
ÖÇ13 Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri tanır
ÖÇ14 Mesleki öneri ve eleştirilere açık olur
ÖÇ15 Okul etkinliklerine katılır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem planı hazırlanması İlgili kaynakları okur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler İlgili kaynakları okur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler İlgili kaynakları okur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler İlgili kaynakları okur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler İlgili kaynakları okur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler İlgili kaynakları okur
7 Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler İlgili kaynakları okur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz İlgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
10 O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz İlgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz İlgili kaynakları okur
12 Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden yapmak İlgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden yapmak İlgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden yapmak İlgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden yapmak lgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (Saat) 370
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,80
AKTS 15 AKTS