Genel Bilgi
Kod | EFMZ418 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 15 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adayının Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarında öğretmenlik mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sınıf ortamında uygulamak ve okuldaki kurallar, okul yönetimi, öğretmen-öğrenci ilişkilerini gözlemleyip, mesleğinin gerektirdiği becerileri sınıf içerisinde kullanabilmek
Dersin İçeriği
Öğretmen adayının Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarında öğretmenlik mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sınıf ortamında uygulamak
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili temel ilke ve kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Konunun gerektirdiği sözel ve görsel dili uygun biçimde kullanır |
ÖÇ03 | Özel öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerini tanımlar |
ÖÇ04 | Öğretim teknolojilerinden yararlanır |
ÖÇ05 | Öğretim araç-gereç ve materyalini sınıf düzeyine uygun biçimde kullanır |
ÖÇ06 | Ders planını açık, anlaşılır ve düzenli biçimde yazar |
ÖÇ07 | Kazanımları açık bir biçimde ifade eder. Kazanımlara uygun yöntem ve teknikleri belirler. |
ÖÇ08 | Uygun araç-gereç ve materyal hazırlar. |
ÖÇ09 | Kazanımlara uygun değerlendirme biçimleri belirler |
ÖÇ10 | Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini uygun biçimde kullanır |
ÖÇ11 | Uygun değerlendirme materyali hazırlar. |
ÖÇ12 | Öğrencilerin ürünlerini kısa sürede notlandırır |
ÖÇ13 | Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri tanır |
ÖÇ14 | Mesleki öneri ve eleştirilere açık olur |
ÖÇ15 | Okul etkinliklerine katılır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem planı hazırlanması | İlgili kaynakları okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler | İlgili kaynakları okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
3 | Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler | İlgili kaynakları okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler | İlgili kaynakları okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler | İlgili kaynakları okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler | İlgili kaynakları okur | |
7 | Planının uygulanması veya planlı bazı faaliyetler | İlgili kaynakları okur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
9 | O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz | İlgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
10 | O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz | İlgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz | İlgili kaynakları okur | |
12 | Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden yapmak | İlgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden yapmak | İlgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden yapmak | İlgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden yapmak | lgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 370 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,80 | ||
AKTS | 15 AKTS |