BAT118 Genel Bağcılık

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT118
Ad Genel Bağcılık
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Asma tür, çeşit ve anaçlarının beslenme, büyüme ve gelişme fizyolojisi konusundaki temel bilgileri verilmesi ve bağcılık konusunda karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarının öğretilmesi. Üzümün karakteristik ürün ve üretim özelliklerini, terbiye sistemleri ve kültürel uygulamalarını öğretmek ve bunları uygulayabilme becerisini edindirmektir.

Dersin İçeriği

Asmanın doğuşu ve yayılışı; bağcılığın tarihçesi; asmanın sistematikteki yeri; asmanın doku ve organları, bağ yeri seçimine etkileri; üzümün değerlendirme şekilleri; çoğaltma, budama ve terbiye sistemlerive bunlara yönelik kültürel uygulamalar işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Uzun, İ. Bağcılık. Akdeniz Üniv. Yayın No:69. Antalya.Çelik, H., Ağaoğlu, Y.S., Fidan Y., Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. Sun Fidan Meslek Kitapları. Ankara.Çelik, H. 2006. Üzüm Çeşit Kataloğu. Sun fidan A.Ş. Ankara.Çelik, S. 1998. Bağcılık. Cilt1.Tekirdağ Ziraat Fakültesi. Tekirdağ.

Notlar

Ağaoğlu, Y.S. 2002. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık. Cilt II Kavaklıdere Eğitim yay . no 5. Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Asma bitkisinin doğuşu ve sistematikte ki yerini açıklar.
ÖÇ02 Bağcılığın teknik ve ekonomik özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Asmanın doku ve organlarının işlevlerini açıklar.
ÖÇ04 Üzümün değerlendirme şekillerini kendi ifadeleriyle açıklar.
ÖÇ05 Üzüm bitkisinin üreme sistemlerini açıklar.
ÖÇ06 Üzüm bitkisinin ekolojik isteklerini açıklar.
ÖÇ07 Üzüm çeşitlerini açıklar.
ÖÇ08 Üzüm bitkisinin toprak isteklerini açıklar.
ÖÇ09 Asma bahçesinin kurulmasınında ki problemleri açıklar.
ÖÇ10 Asma bitkisinin kültürel mücadele yöntemlerini açıklar.
ÖÇ11 Asma bitkisinin budama yöntemini açıklar.
ÖÇ12 Asma bitkisinin sulama sisteminin işlevlerini açıklar.
ÖÇ13 Asma bitkisinde gübrelemenin önemini açıklar.
ÖÇ14 Asma bitkisinin hasad yöntemini açıklar.
ÖÇ15 Üzüm işleme yöntemleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Asmanın doğuşu ve yayılması, bağcılığın Türkiye de tarımsal bölgelere göre durumu ve özellikleri. Çelik, H., Ağaoğlu, Y.S., Fidan, Y., Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan A.Ş. Ankara.(pp. 1-5) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Asmanın sistematikteki yeri, Asmanın dokuları ve özellikleri, bağcılık açısından önemleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Asmanın toprakaltı organları , köklerin morfolojisi, anatomisi ve fizyolojik özellikleri. Uzun, H. 1996. Bağcılık. Akdeniz Üniv. Yayın no: 69. Antalya (pp 4-25). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösteri
4 üzüm bitkisi ve organları, gövde, dallar ve morfolojileri. türleri, anatomisi ve fizyolojik bilgileri. İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Yaz sürgünü ve özellikleri, sürgün ucu ve yaprağın tanıtılması, tipleri, bağcılık açısından değerlendirilmesi İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Üzüm, salkım iskeleti, çiçek, döllenme biyolojisi, salkım ve tane tipleri, çekirdek, çiçek ve meyve ile ilgili fizyolojik bilgiler İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sülük, koltuk sürgünü ve inci bezeleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Asmanın ekolojik istekleri, asmanın fenolojik dönemleri, sıcaklık, güneşlenme (Heliotermi), yağış ve hava nemi İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Rüzgar, Coğrafi durum, yükseklik, yöney ve su kütleleri, don olayları, meydana getiren faktörler ve alınacak önlemler. İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Toprağın etkisi, taşlı ve çakıllı topraklar, killi topraklar, tınlı topraklar, marnlı topraklar. İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Toprağın etkisi, kalkerli topraklar, kumlu topraklar, lösler ve humuslu topraklar İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Üzümün genel değerlendirme şekilleri, sofralık, kurutmalık, şaraplık üzümlerin özellikleri. İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Budamanın genel prensipleri ve önemli fark gösteren özellikleri, İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 kültürel işlemlerin tanıtılması ve özellikleri İlgili Ders Notlarındaki Bilgile Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:17