BAT227 Meyve Yetiştiriciliği I

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT227
Ad Meyve Yetiştiriciliği I
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN


Dersin Amacı

Genel Meyvecilik ve meyve yetiştirme tekniği konusunda temel olacak bilgiler vermektir

Dersin İçeriği

Türkiyenin meyve yetiştirme potansiyeli, meyveciliğin temel fizyolojik ve biyolojik esasları, bahçe kurmada dikkat edilmesi gereken konuların yanı sıra subtropik meyvelerin tanıtılması ve bazı subtropik meyve türlerinin yetiştiriciliği

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Meyve Yetiştiriciliğinin Temel İlkeleri kitabı Arif Soylu Hasad Yayınları

Notlar

Ders koordinatörü tarafından hazırlanan notlar ve yaptırılacak uygulamalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiyenin meyve yetiştirme potansiyelini bilir.
ÖÇ02 Meyveciliğin temel fizyolojik ve biyolojik esaslarını bilir
ÖÇ03 Bahçe kurmada dikkat edilmesi gereken koşulları bilir
ÖÇ04 Meyvelerin sınıflandırılmasını kavrar.
ÖÇ05 Subtropik meyveleri tanır .
ÖÇ06 Muzun yetiştiriciliğini kavrar.
ÖÇ07 Zeytinin yetiştiriciliğini öğrenir.
ÖÇ08 Meyve yetiştiriciliğine etki eden faktörleri anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiyede meyveciliğin durumu, meyve türlerinin gruplandırılması Ders kitabından veya ders notundan ilgili konuyu okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Meyve ağaçlarında çiçek tomurcuğu oluşumu, meyve ağaçlarında çiçek yapısı cinsiyet dağılışı Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Meyvecilikte ekolojik faktörler Ders notu, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Meyve bahçesi tesisi, meyve yetiştiriciliğinde kültürel işlemler Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Subtropik meyvelerin tanımı ve subtropik meyvelerin tanıtılması, yeni dünya yetiştiriciliği Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Yenidünya Türkiye de üretim miktarı, anavatanı, sistematiği, insan beslenmesindeki önemi, botanik özellikleri, yenidünya yetiştiriciliğinde bahçe tesisi, ekolojik faktörler, kültürel işlemler. Der notu, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yenidünyanın hasat kriterleri, hasadı ve muhafazası. Kivinin Türkiye de üretim miktarı, anavatanı, sistematiği, insan beslenmesindeki önemi, botanik özellikleri, kivi yetiştiriciliğinde bahçe tesisi, ekolojik faktörler. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kivide kültürel işlemler, hasat ve muhafaza koşulları. Avakado Türkiye de üretim miktarı, anavatanı, sistematiği, insan beslenmesindeki önemi, botanik özellikleri, avakadonun döllenme biyolojisi, avakado yetiştiriciliğinde bahçe tesisi, ekolojik faktörler. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Avakado yetiştiriciliğinde kültürel işlemler, hasat, muhafaza. Muzun Türkiye de üretim miktarı, anavatanı, sistematiği, insan beslenmesindeki önemi, botanik özellikleri, döllenme biyolojisi, bahçe tesisi, ekolojik faktörler. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Muz yetiştiriciliğinde kültürel işlemler, hasat, muhafaza. Narın Türkiye de üretim miktarı, anavatanı, sistematiği, insan beslenmesindeki önemi, botanik özellikleri, döllenme biyolojisi, bahçe tesisi, ekolojik faktörler. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Nar yetiştiriciliğinde kültürel işlemler, hasat, muhafaza. Zeytinin Türkiye de üretim miktarı, anavatanı, sistematiği, insan beslenmesindeki önemi, botanik özellikleri, döllenme biyolojisi, bahçe tesisi, ekolojik faktörler. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Zeytin yetiştiriciliğinde kültürel işlemler, hasat, muhafaza. Turunçgillerin Türkiye de üretim miktarı, anavatanı, sistematiği, insan beslenmesindeki önemi, botanik özellikleri, turunçgillerin döllenme biyolojisi, bahçe tesisi, ekolojik faktörler. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Turunçgillerin yetiştiriciliğinde kültürel işlemler, hasat, muhafaza. İncirin Türkiye de üretim miktarı, anavatanı, sistematiği, insan beslenmesindeki önemi, botanik özellikleri, döllenme biyolojisi, bahçe tesisi, ekolojik faktörler. Ders notu, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 incir yetiştiriciliğinde kültürel işlemler, hasat ve muhafaza. Genel tekrar Ders notu, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS