BAT222 Meyve Yetiştiriciliği II

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT222
Ad Meyve Yetiştiriciliği II
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İLKAY ŞEN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; meyve yetiştiriciliğiyle ilgili tüm konularda (genel meyvecilikve meyve yetiştirme tekniği)gerekli bilgiyi uygulamalı olarak aktarabilmek ve bu konularda karşılaştığı sorunlara akılcı çözüm bulabilen, ileri teknik ve strateji geliştirebilecek becerilerini edindirmektir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; meyveciliğin tarihselgelişimini, ekonomik öneminive meyve türlerinin sınıflandırılmasını, meyve ağaçlarının kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve gibi organlarınınmorfolojikve biyolojik özelliklerini, meyve ağaçlarının iklim ve toprakisteklerini, generatifve vegetatifçoğaltma yöntemlerini, fidan yetiştirmeyi, meyve bahçesi kurulmasını, yıllık bakım işlemlerini (toprak işleme, sulama, gübreleme, budama, hastalık ve zararlılarla mücadele, hasat ve pazara hazırlama) işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Özbek, S., 1977. Genel Meyvecilik. Ç. Ü. Ziraat Fak. Yayınları, No: 11, Adana.Ağaoğlu, Y. S. ve ark., 2001. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Vakfı Yayınları No:4, Ankara.

Notlar

Farklı kaynaklardan derlenmiş sunumlar ve ders notları internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meyveciliğin dünya ve ülkemizdeki kültür tarihini açıklar.
ÖÇ02 Meyve türlerinin çeşitli özelliklere göre (iklim istekleri, yapılarıve botanik) sınıflandırılmasını açıklar.
ÖÇ03 Meyve ağaçlarının morfolojik ve biyolojik özelliklerini (başlıca organlarını) açıklar.
ÖÇ04 Meyve ağaçlarının ekolojik(iklim ve toprak) isteklerini açıklar.
ÖÇ05 Meyve ağaçlarını çoğaltma yöntemlerini açıklar.
ÖÇ06 Meyve fidanı yetiştiriciliğinin nasıl yapıldığını açıklar.
ÖÇ07 Meyve bahçelerinde yapılan yıllık bakım işlemlerini açıklar.
ÖÇ08 Meyvelerin hasat, muhafaza ve pazara hazırlanmalarını açıklar.
ÖÇ09 Meyve türlerinin kültürel işlevlerini açıklar.
ÖÇ10 Meyveciliğin dünyada ve ülkemizdeki genel durumunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyada ve ülkemizde meyve üretimi konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Meyveciliğin ülke ekonomisindeki yeri ve önemi. konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Meyve bahçesinin tanıtımı. konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Meyve türlerinin sınıflandırılması (Botanik sınıflandırma, meyve özelliklerine ve iklim isteklerine göre sınıflandırma). konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Meyve ağaçlarının morfolojik ve biyolojik özellikleri: konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Kök,, gövde, yaprağın yapısı ve görevleri. Önemli meyve türlerinin dal, tomurcuk, yaprak ve çiçek yapılarının incelenmesi konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar
7 Kayısı yetiştiriciliği ve Şeftali Yetiştiriciliği konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Nektarin Yetiştiriciliği, Erik Yetiştiriciliği konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kiraz Yetiştiriciliği, Vişne Yetiştiriciliği konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Ceviz Yetiştiriciliği , Badem Yetiştiriciliği konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Fındık Yetiştiriciliği, konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Antepfıstığı Yetiştiriciliği Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kestane Yetiştiriciliği konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
15 Yetiştirilen ürünlerin değerlendirilmesi ve pazarlanması konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS