ELT146 Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT146
Ad Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ELIZBAR SARIYEV
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ELIZBAR SARIYEV (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgisayar destekli tasarım CAD ve üretim CAM ortamlarını kullanabilme, elektronik devre tasarım yöntem ve uygulamalarını kavrama ve kullanabilme.

Dersin İçeriği

Temel Devrelerin Simülasyonu Analog Devrelerin Simülasyonu Dijital Devrelerin Simülasyonu Baskı Devre Programın Tanıtılması Program Ortamında Devre Çizimi Baskı Devre Şemasını Oluşturma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-)Yaşar KARAYİĞİT,Bilgisayar Destekli Uygulamalar PROTEUS ,Dahi Yayıncılık, Eylül 2017, 2-) Bilgisayar Destekli Tasarım Proteus / Design Suite 8, Hikmet Şahin, ALTAŞ YAYINCILIK

Notlar

Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı Ders Notları, Elizbar SARIYEV


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CAD/CAM ve elektronik devre tasarım programlarının özelliklerini karşılaştırır.
ÖÇ02 Yazılım kütüphanesinden malzeme bulabilme, kütüphaneye yeni malzeme yapar
ÖÇ03 Açık şema projesi hazırlayabilme, ve yazıcı çıktısı hazırlayıp alır
ÖÇ04 Canlandırmalı/grafiksel simulasyon hazırlayarak, sanal aygıtlarla devre üzerinde akım, gerilim ve frekans ölçümleri yapar.
ÖÇ05 PCB modülüne aktarım için proje üzerinde gerekli değişiklikleri yapabilme ve PCB tasarımını yapar
ÖÇ06 Yazılımın verebildiği farklı format ve amaçlardaki her türlü çıktıyı alır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 CAD/CAM yazılımlarına giriş ve tanımlamalar, program seçim kriterleri, yazılımın kurulması. Kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Program menülerinin tanıtımı, çizim alanı ve sayfa ayarları, kütüphaneler, simge ekleme/düzenleme. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Projeye birden fazla çalışma sayfası ekleme, alt devre oluşturma ve kullanma. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
4 Canlandırmalı ve grafiksel simülasyonlar ve özellikleri. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Mikrodenetleyici simülasyonu Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
6 Mikrodenetleyici simülasyonu ve kaynak kodu oluşturma araçlarının tanıtımı. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
7 Hata mesajları ve çözümleme yöntemleri. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınava hazırlık aşaması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Netlist oluşturma, düzenleme, inceleme, düzeltme. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Netlistin baskı devreye aktarılması, alan sınırlama, kural belirleme, sayfa özellikleri, katmanlar, menülerin tanıtımı ve PCB çizim araçlarının kullanımı. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
11 Metrik/İngiliz dönüşümleri, standart kılıflar/ayakizleri, kılılf/ayakizi düzenleme/ekleme. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
12 PCB tasarım ölçütleri, yol kalınlığında dikkate alınacak hususlar, bağlantı adaları ve katmanlar arası geçişlerin özellikleri. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
13 Autorouter ayarları ve bakır bölgenin hazırlanması. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
14 Çizim ve CAM ayarları, Gerber formatı ve ayarları. Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
15 Çizim ve CAM ayarlar, grafik oluşturur Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık aşaması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık aşaması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 03:37