Genel Bilgi
Kod | BAT233 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresini edindirmektir.
Dersin İçeriği
İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim , Yazılı İletişim,Sözsüz İletişim, Görsel İletişim, İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engelleri, İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim, Ailede İletişim, İletişim ve Empati, Zor İnsanlarla İletişim, Bilgi ve İletişim işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990. 2.Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.
Notlar
farklı kaynaklardan derlenmiş sunumlar ve ders notları internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim süreci ögelerini açıklar. |
ÖÇ02 | İletişimi engelleyen problemleri açıklar. |
ÖÇ03 | Eğitimin temelde bir iletişim etkinliği olduğunu açıklar. |
ÖÇ04 | Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim ilkelerini açıklar. |
ÖÇ05 | Etkili iletişim önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenme öğretme süreci açısından bazı iletişim modellerini tasarlar. |
ÖÇ07 | iletişim yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ08 | iletişim araçlarını açıklar. |
ÖÇ09 | İletişim modellerini açıklar |
ÖÇ10 | İkna ve empati kavramlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı, iletişim sürecive öneminin açıklanması | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tekyönlü ve ikiyönlü iletişim , iletişim türlerinin açıklanması | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Yazılı İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | İletişimin temel özelliklerinin incelenmesi | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | İletişimin psikolojik işlevlerinin incelenmesi | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Sözsüz iletişim ve beden dili | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sözlü İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözsüz İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Örgütsel iletişim, kurum içiyazılar ve genelamaçlıyazıların açıklanması | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Örgütsel iletişimin incelenmesi | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Örgüt dışı iletişim kurmak | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
15 | İletişimin yapıcıve bozucu engellerinin incelenmesi | Ders kitabı, makaleler, dergiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |