Genel Bilgi
Kod | BAT235 |
Ad | Bahçe Tarımında Sektörel Uygulamalar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya da ve Türkiye de gelişen tarım sektörlerin durumunu, iyi tarım uygulamalarını güncel bilgi ve materyallerin edindirmektir.
Dersin İçeriği
Tarım sektörüne genel bakış, Dünya da bitkisel üretim sektörü, Türkiye de bitkisel üretim sektörü, tarımsal destekler, kooperatif önemi işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tarım sektörüyle ilgili yapılmış çalışmalar, makaleler
Notlar
öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arazi ıslahı ve sulama sistemleri açıklar. |
ÖÇ02 | Alternatif üretim yöntemleri açıklar. |
ÖÇ03 | Toprak sağlığı (kalitesi), Su kullanım problemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Topraksız tarım işlevlerini açıklar. |
ÖÇ05 | İyi tarım uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ06 | Ülke bazında dematrasyon çalışmalarını açıklar. |
ÖÇ07 | Türkiye de ki tarım sektörünü açıklar. |
ÖÇ08 | Dünya da ki tarım sektörlerinin durumun açıklar. |
ÖÇ09 | Tarım sektörünün önemini açıklar. |
ÖÇ10 | Yeni tarım tekniklerini tasarlar. |
ÖÇ11 | Kullanılan tarım sektörünün problemlerini açıklar. |
ÖÇ12 | Bahçe tarımın da kullanılan tarım sektörlerinin durumunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arazi ıslahı ve sulama sistemleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İyi tarım uygulamaları | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Organik tarım | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Tohumculuk | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Alternatif üretim yöntemleri, | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Biyolojik ve biyoteknik mücadele | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Açıkta ve örtüaltı sebze yetiştiriciliği, | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Bağcılık | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Toprak sağlığı | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Topraksız kültür | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Su kullanım etkinliğinin arttırılması | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Sulama suyu kalitesi ve tuzluluk | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Tarım makinaları ve teknolojiler | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Toprak işleme teknikleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |