Genel Bilgi
Kod | BAT237 |
Ad | Akıllı Tarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde tarım sektörü; gelişen teknolojinin etkisiyle büyük bir dönüşüm içinde olup, tarım sektörünün geleceği, teknolojik uygulamalar ile şekillenmektedir. Tarımın teknolojik dönüşüm sürecini incelemek, özellikle günümüzdeki mevcut uygulamaların daha net ortaya konulabilmesi ile mümkün olabilmektedir. Günümüz iletişim teknolojilerinin akıllı tarım sistemlerinde kullanımı ve gelişen teknolojilerin tarımsal üretimle bütünleştirilerek kullanılması irdelenmektedir. Öğrencilerin akıllı tarım konusunda bilgilendirilmeleri ve temel uygulama örnekleri ile bir altyapı oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Akıllı Tarımda kullanılan kablosuz iletişim teknolojileri sistemlerinin tanıtılması; Tarımda dijital dönüşüm ve akıllı tarım uygulamalarının öğrenilmesi; Akıllı Tarım uygulamaları için gerekli sensör, donanım ve teknolojilerin tanıtılması; Akıllı Tarım teknikleri uygulanarak gübre ve ilaç gibi kimyasal giderlerinin azaltılması, bu kullanımların azaltılarak çevrenin korunması, yüksek miktarda ve kaliteli ürün sağlanması, işletme ve yetiştiricilik kararları için daha etkin bir bilgi akışının sağlanması ve tarımda kayıt düzeninin oluşturulması; Ülkemizde ve dünyadaki akıllı tarım uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Arzu Baloğlu (2022) Sürdürülebilir Akıllı Tarım Teknolojileri, Yayınevi: Ekin Basım Yayın
Notlar
AKILLI TARIM TEKNOLOJİLERİ UYGULAMALARI, 3rd International Conference on AwarenessAt Çanakkale/ Turkey, Aylin Kırkaya
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akıllı tarım kavramını ve bileşenlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Kablosuz iletişim sistemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Akıllı Tarım sistemlerini kullanarak tarımsal üretimdeki girdi maliyetlerini düşürür |
ÖÇ04 | Daha az kimyasal kullanarak çevrenin korunmasına katkı sağlar |
ÖÇ05 | Akıllı tarım uygulama teknolojileri konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Türkiye de ve Dünyadaki akıllı tarım sistemleri konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Akıllı tarım teknolojilerinin sürdürülebilirliği konusunda yorum yapabilir |
ÖÇ08 | Tarımın geleceği hakkında vizyon oluşturabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dersin tanıtımı, Akıllı Tarıma genel bir bakış, Akıllı Tarımın Prensipleri, Tarımın Gelişim Aşamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Akıllı Tarımın Faydaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin altyapılarının açıklanması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tarımda dijital dönüşüm sistemlerinde kullanılan sensör ve modüllerin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçlarının tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Akıllı tarımda Drone ve İHA Kullanımı | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Akıllı Sulama ve Gübreleme Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Akıllı Seralar ve Çiftlik Yönetim Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Akıllı Tarım uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Nesnelerin İnterneti Kavramı ve Uygulama Örnekleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye de ve Dünyada Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |