BAT237 Akıllı Tarım

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT237
Ad Akıllı Tarım
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Günümüzde tarım sektörü; gelişen teknolojinin etkisiyle büyük bir dönüşüm içinde olup, tarım sektörünün geleceği, teknolojik uygulamalar ile şekillenmektedir. Tarımın teknolojik dönüşüm sürecini incelemek, özellikle günümüzdeki mevcut uygulamaların daha net ortaya konulabilmesi ile mümkün olabilmektedir. Günümüz iletişim teknolojilerinin akıllı tarım sistemlerinde kullanımı ve gelişen teknolojilerin tarımsal üretimle bütünleştirilerek kullanılması irdelenmektedir. Öğrencilerin akıllı tarım konusunda bilgilendirilmeleri ve temel uygulama örnekleri ile bir altyapı oluşturulması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Akıllı Tarımda kullanılan kablosuz iletişim teknolojileri sistemlerinin tanıtılması; Tarımda dijital dönüşüm ve akıllı tarım uygulamalarının öğrenilmesi; Akıllı Tarım uygulamaları için gerekli sensör, donanım ve teknolojilerin tanıtılması; Akıllı Tarım teknikleri uygulanarak gübre ve ilaç gibi kimyasal giderlerinin azaltılması, bu kullanımların azaltılarak çevrenin korunması, yüksek miktarda ve kaliteli ürün sağlanması, işletme ve yetiştiricilik kararları için daha etkin bir bilgi akışının sağlanması ve tarımda kayıt düzeninin oluşturulması; Ülkemizde ve dünyadaki akıllı tarım uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Arzu Baloğlu (2022) Sürdürülebilir Akıllı Tarım Teknolojileri, Yayınevi: Ekin Basım Yayın

Notlar

AKILLI TARIM TEKNOLOJİLERİ UYGULAMALARI, 3rd International Conference on AwarenessAt Çanakkale/ Turkey, Aylin Kırkaya


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akıllı tarım kavramını ve bileşenlerini tanımlar
ÖÇ02 Kablosuz iletişim sistemlerini açıklar
ÖÇ03 Akıllı Tarım sistemlerini kullanarak tarımsal üretimdeki girdi maliyetlerini düşürür
ÖÇ04 Daha az kimyasal kullanarak çevrenin korunmasına katkı sağlar
ÖÇ05 Akıllı tarım uygulama teknolojileri konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Türkiye de ve Dünyadaki akıllı tarım sistemleri konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Akıllı tarım teknolojilerinin sürdürülebilirliği konusunda yorum yapabilir
ÖÇ08 Tarımın geleceği hakkında vizyon oluşturabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dersin tanıtımı, Akıllı Tarıma genel bir bakış, Akıllı Tarımın Prensipleri, Tarımın Gelişim Aşamaları Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Akıllı Tarımın Faydaları Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin tanıtılması Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin altyapılarının açıklanması Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Tarımda dijital dönüşüm sistemlerinde kullanılan sensör ve modüllerin tanıtılması Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Akıllı Tarım Uygulamaları Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçlarının tanıtılması Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Akıllı tarımda Drone ve İHA Kullanımı Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Akıllı Sulama ve Gübreleme Sistemleri Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Akıllı Seralar ve Çiftlik Yönetim Sistemleri Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Akıllı Tarım uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanılması Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Nesnelerin İnterneti Kavramı ve Uygulama Örnekleri Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiye de ve Dünyada Akıllı Tarım Uygulamaları Kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:13