BAT242 Abiyotik Hastalıklar

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT242
Ad Abiyotik Hastalıklar
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA


Dersin Amacı

Her hangi bir patojen veya zararlı olmaksızın bitkilerde değişen şiddetlerde zararlara neden olan çevre faktörleri (Olumsuz atmosfer ve toprak koşulları) , yanlış ve hatalı kültürel uygulamaların incelenmesi ve bu konularda bilgilerin alınması

Dersin İçeriği

Bitkilerde hastalık ve zararlanmalara neden olan cansız etmenlerin anlatımı ve sebeplerinin saptanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://ucanr.edu/sites/ucipm-community-webinars/files/354838.pdf

Notlar

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://extension.usu.edu/pests/slideshows/ppt/09sh-UPIS-diseases-abiotic-gunnell.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur.
ÖÇ02 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer.
ÖÇ03 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma
ÖÇ04 Tarımsal Savaşım yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar. Sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar; Kimyasal savaş yönteminin kullanılması gereken durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirler ve reçete yazar.
ÖÇ05 Cansız (abiyotik, paraziter olmayan) hastalık etmenlerini tanır.
ÖÇ06 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar.
ÖÇ07 İklim ile bağlantılı hastalık oluşturabilecek faktörleri tanır
ÖÇ08 Toprak kökenli olabilecek fiziksel ve kimyasal faktörleri tanır
ÖÇ09 Yanlış kültürel uygulamalar kaynaklı oluşan abiyotik faktörleri tanır
ÖÇ10 Çevre kirleticilerden kaynaklı abiyotik hastalık faktörlerini tanır
ÖÇ11 Çevresel etkenlerden kaynaklı oluşan kimeralar
ÖÇ12 Bitki besleme yetersizlikleri yada yanlışlıkları sonucu oluşabilecek faktörleri tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hastalık etmenleri ve abiyotik etmenlerin özellikleri , karşılaştırılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Abiyotik faktör olarak iklim olayları Ödevlerin verilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yüksek sıcaklığın bitkilere olan etkileri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Düşük sıcaklığın bitkilere etkileri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Nem, yağış, rüzgar ve işığın bitkilere etkileri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toprak özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Toprağın fiziksel ve kimyasal içeriğnin bitkilere olan etkileri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Toprak pH sı ve Tuzlanmanın bitkilere etkisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Toprağın kimyasal yapısı Makro elemnt eksiklik ve fazlalığın bitkilere olan etkisi Ödevlerin toplanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Toprağın kimyasal yapısı Mikro elemnt eksiklik ve fazlalığın bitkilere olan etkisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Bitki yetiştirme ve işletme tekniklerinin bitkilere olan olumsuz etkileri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Fitotoksiteler ve çevre kirliliği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çevre kirliliği ve küresel ısınma Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genetik bozukluklar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS