Genel Bilgi
Kod | BAT242 |
Ad | Abiyotik Hastalıklar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Her hangi bir patojen veya zararlı olmaksızın bitkilerde değişen şiddetlerde zararlara neden olan çevre faktörleri (Olumsuz atmosfer ve toprak koşulları) , yanlış ve hatalı kültürel uygulamaların incelenmesi ve bu konularda bilgilerin alınması
Dersin İçeriği
Bitkilerde hastalık ve zararlanmalara neden olan cansız etmenlerin anlatımı ve sebeplerinin saptanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://ucanr.edu/sites/ucipm-community-webinars/files/354838.pdf
Notlar
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://extension.usu.edu/pests/slideshows/ppt/09sh-UPIS-diseases-abiotic-gunnell.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
ÖÇ02 | Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
ÖÇ03 | Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
ÖÇ04 | Tarımsal Savaşım yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar. Sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar; Kimyasal savaş yönteminin kullanılması gereken durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirler ve reçete yazar. |
ÖÇ05 | Cansız (abiyotik, paraziter olmayan) hastalık etmenlerini tanır. |
ÖÇ06 | Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
ÖÇ07 | İklim ile bağlantılı hastalık oluşturabilecek faktörleri tanır |
ÖÇ08 | Toprak kökenli olabilecek fiziksel ve kimyasal faktörleri tanır |
ÖÇ09 | Yanlış kültürel uygulamalar kaynaklı oluşan abiyotik faktörleri tanır |
ÖÇ10 | Çevre kirleticilerden kaynaklı abiyotik hastalık faktörlerini tanır |
ÖÇ11 | Çevresel etkenlerden kaynaklı oluşan kimeralar |
ÖÇ12 | Bitki besleme yetersizlikleri yada yanlışlıkları sonucu oluşabilecek faktörleri tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hastalık etmenleri ve abiyotik etmenlerin özellikleri , karşılaştırılması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Abiyotik faktör olarak iklim olayları Ödevlerin verilmesi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yüksek sıcaklığın bitkilere olan etkileri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Düşük sıcaklığın bitkilere etkileri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Nem, yağış, rüzgar ve işığın bitkilere etkileri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toprak özellikleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Toprağın fiziksel ve kimyasal içeriğnin bitkilere olan etkileri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprak pH sı ve Tuzlanmanın bitkilere etkisi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Toprağın kimyasal yapısı Makro elemnt eksiklik ve fazlalığın bitkilere olan etkisi Ödevlerin toplanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Toprağın kimyasal yapısı Mikro elemnt eksiklik ve fazlalığın bitkilere olan etkisi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Bitki yetiştirme ve işletme tekniklerinin bitkilere olan olumsuz etkileri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fitotoksiteler ve çevre kirliliği | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çevre kirliliği ve küresel ısınma | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genetik bozukluklar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |