BKP435 Bitkisel Kökenli Biyoinsektisitlerin Elde Edilmesi ve Kullanımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP435
Ad Bitkisel Kökenli Biyoinsektisitlerin Elde Edilmesi ve Kullanımı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERDAR SATAR


Dersin Amacı

Böceklerin tanıtılması, bazı biyolojik ve ekolojik özelliklerinin anlatılması, böceklerin mücadelesinde dikkat edilecek hususlar konusunda öğrencilerin teorik olarak eğitilmesi

Dersin İçeriği

Böcek morfoloji, fizyoloji, ekoloji, sistematik ve mücadelesi

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Konu ile alakalı makaleler

Notlar

Yoktur


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pestisitlerin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Pestisitlerin etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmasını öğrenir ve biyopestisitler hakkında temel kavramları öğrenir.
ÖÇ03 Biyopestisit geniş anlamda nasıl oluştuğunu ve genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur, hedef böceklerin hangi yapıda olduğu ve bu zararlıların özelliklerini bilir.
ÖÇ04 Biyopestisitlerin, böceklerin ölümüne hangi yollarla sebep olduğunu bilir.
ÖÇ05 Biyopestisitin içeriğinde yer alan farklı kimyasal maddelerin analizi için GC-MS cihazında nasıl okutulduğunu öğrenir ve biyopestisitlerin fiziko-kimyasal yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Biyopestisitlerin hangi yollarla elde edildiği hakkında bilgi sahibi olur. Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi bazı zararlılar üzerinde nasıl kullanıldığını ve etkisini öğrenir.
ÖÇ07 Öğrencilerin elde ettikleri kazanımlar değerlendirilir.
ÖÇ08 Zararlılar üzerinde uygulaması yapılan biyopestisitlerin doz-tepki eğrilerinin oluşturulmasını öğrenir ve etkili dozun nasıl belirlendiğini bilir.
ÖÇ09 Biyopestisitlerin adjuvant olarak nasıl kullanıldığını bilir.
ÖÇ10 Biyopestisitlerin doğal düşmanlar, uygulayıcılar ve diğer memeliler üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pestisitlerin tarihçesi Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Pestisitlerin Sınıflandırılması ve Biyopestisitler Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Biyopestisit nedir, hedef böcekler ve özellikleri nelerdir. Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Biyopestisitlerin böcekler üzerinde etki mekanizması nedir. Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Biyopestisitlerin içeriklerinin GC-MS ile okutulması ve biyopestisitlerin fiziko-kimyasal özellikleri. Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Biyopestisitlerin elde edilmesi ve bazı zararlılar üzerinde kullanımı (Burada laboratuvarda biyopestisitler farklı aletler kullanılarak elde edilecek ve Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi zararlılara karşı denenecektir). I Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Biyopestisitlerin elde edilmesi ve bazı zararlılar üzerinde kullanımı (Burada laboratuvarda biyopestisitler farklı aletler kullanılarak elde edilecek ve Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi zararlılara karşı denenecektir). II Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyopestisitlerin elde edilmesi ve bazı zararlılar üzerinde kullanımı (Burada laboratuvarda biyopestisitler farklı aletler kullanılarak elde edilecek ve Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi zararlılara karşı denenecektir). III Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Biyopestisitlerin elde edilmesi ve bazı zararlılar üzerinde kullanımı (Burada laboratuvarda biyopestisitler farklı aletler kullanılarak elde edilecek ve Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi zararlılara karşı denenecektir). IV Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
11 Elde edilen biyopestisitlerin doz-tepki eğrilerinin oluşturulması ve etkili dozun belirlenmesi. I Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
12 Elde edilen biyopestisitlerin doz-tepki eğrilerinin oluşturulması ve etkili dozun belirlenmesi. II Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Biyopestisitlerin adjuvant olarak kullanımı. Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Biyopestisitlerin çevre ve insan sağlığı üzerine yan etkileri (Hem doğal düşmanlar hem de uygulayıcı ve diğer memeliler üzerine zehirlilik etkisi) I Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Biyopestisitlerin çevre ve insan sağlığı üzerine yan etkileri (Hem doğal düşmanlar hem de uygulayıcı ve diğer memeliler üzerine zehirlilik etkisi) II Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS