RTS301 Stüdyo Uygulamaları 1

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS301
Ad Stüdyo Uygulamaları 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dürdane Merve TARLABÖLEN SOLMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Dürdane Merve TARLABÖLEN SOLMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Televizyon stüdyo uygulamalarının temel prensiplerinin kavranması.

Dersin İçeriği

Televizyonun anlatı yapısı içinde programın amacı, hedef kitlesi, gerekçesi ve akışı içeren ön yapım aşaması anlatılır. Stüdyoda yapım süreci içinde reji, kamera, ışık ve dekor uygulamaları anlatılır. Grup çalışması ile öğrencilere adım adım TV programı hazırlatılır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Demir, Y.&Özgür, A. Z. (2014). Radyo ve Televizyonda Program Yapımı, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. Kafalı, N. (2000) Televizyonda Kameramanlık, Ankara, Ümit Yayıncılık. Küçükcan, U. (2013) Film ve Video Yapımı, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. Küçükcan, U.& Doğan, A. (2013) Radyo ve Televizyon Stüdyoları, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. Uğurlu, E. G. (2014).

Notlar

Radyo ve Televizyon Programcılığının Temel Kavramları, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını. Utterback, A. H. (2007).StudioTelevision Production and Directing.Oxford: Focal Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Stüdyo içerisinde televizyon programı yapım süreçlerini yeni teknoloji ile beraber tanımlar.
ÖÇ02 Çeşitli televizyon programlarını yorumlar.
ÖÇ03 Kamera kullanımı ve kurgu süreçlerinin temel prensiplerini açıklar.
ÖÇ04 Görsel ürünlerde ışık kullanımını ve ses öğesinin önemini tartışır.
ÖÇ05 Televizyon programcılığının yayın ve yapım süreçlerini tanımlar.
ÖÇ06 Program çekim tekniklerini açıklar.
ÖÇ07 Çekim aşamasındaki stüdyo görevlerini sıralar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar. 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaynak kitaplardan bahsedilir. Dersin içeriği ve genel hatları anlatılır. Kitleleri etkileyen devrimci iletişim aracı televizyonun tanımı ve gelişimi hakkında bilgi verilir. Gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Televizyon programlarında çekirdek kadro ve görevleri anlatılır. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Televizyonda program yapımı süreci. Programın amacı ve hedef kitlenin belirlenmesi . Yapım planlaması kavramı. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yayın akışı ve yayın stratejileri. Raiting Kavramı. İzleyici Özellikleri. Yapım Özellikleri Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
5 Program projesi tasarlamada yaratıcı süreç. Program önerisi oluşturulurken dikkat edilecek unsurlar. Televizyon programlarında gösterim (konuk,dekor,prova) Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
6 Televizyon program türlerinden bahsedilir. Öğrencilere açıkoturum, eğlence programı, yarışma, dramatize program seçeneklerinden birinde hazırlanacak bir programın öneri formu hazırlanarak yapılması gerekenleri planlayacakları bir ödev verilir. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
7 Yapılan ödev çalışmaları incelenir. Gruplar oluşturulur. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Televizyonun anlatı yapısı. Televizyonda estetik öğeler: renk ve müzik ve aydınlatma. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Televizyon programı hazırlık aşamaları. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
11 Haber, Açıkoturum, Tartışma Müzik-eğlence, Eğitim-kültür programları yapımı hakkında bilgi verilir. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
12 Belgesel, Reklam programları, Drama programları (dizi, soap opera), televizyon filmleri hakkında bilgi verilir. Televizyon metni yazımı anlatılır. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Örnek TV Programlarının Analizi - I Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Benzetim, Anlatım
14 Örnek TV Programlarının Analizi - II Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma
15 Stüdyo uygulaması. Okuma, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:27