AIS322 Televizyon Muhabirliği

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AIS322
Ad Televizyon Muhabirliği
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dürdane Merve TARLABÖLEN SOLMAZ


Dersin Amacı

TV habercilği ve aktüel TV programcılığı tarihçesiyle başlayan derste medya ve haber etik kurallarına değinilir. Haber araştırma, yazma, çekme ve kurgulama tekniklerinden bahsedilir ve öğrencilerin ders kapsamında hazırlayacakları projelerinin ön-yapım dosyası hazırlanır. Araştırmacı gazetecilik ve belgesel film pratiğini içine alan üretimle dersin temel amacı olan TV habercilği ve aktüel TV programcılığı konusunda deneyim kazanmaları sağlanır.

Dersin İçeriği

TV haberciliği ve aktüel Tv programcılığı tarihçesi, TV yapımlarında etik, ön-yapım, yapım ve yapım sonrası süreçler, internet televizyonculuğu.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ulutak, Nazmi (2013). Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Demir, Yalçın; Özgür, Aydın Ziya (2015). Radyo ve Televizyonda Program Yapımı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Uğurlu, Gizem Elif (2014). Radyo ve Televizyon Programcılığının Temel Kavramları, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Dursun, Ç. (2005), TV Haberlerinde İdeoloji, İmge Kitabevi, Ankara O'Donnell, V. J. (2007) Television Criticism, Sage Publications, Inc

Notlar

Post-Broadcast TV and Non-mainstream News Reading: Ünal, R . (2017). Yeni Medyada Yeni Habercilik ve İş Modeli Arayışları: Medyascope Örneği. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi , (26) , 83-107 . DOI: 10.16878/gsuilet.324206


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırmacı gazetecilik ve belgesel üretimin etik çerçeve doğrultusunda gerçekleştirilmesi
ÖÇ02 Televizyon program ön hazırlığı ve araştırması yapmak
ÖÇ03 Program metni ve akışı yazmak, program tasarlamak
ÖÇ04 Televizyon için haber belgeseli hazırlamak için gerekli öğelerin bilgisini edinmek
ÖÇ05 Dış mekanda program çekmek ve röportaj yapmak
ÖÇ06 İnternet televizyoncuğu içeriği üretmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleriyle diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim alanına dair bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel ve işitsel yayıncılığa ilişkin program yapım ve yönetim ile ilgili bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sinema, televizyon ve radyo sektöründe kullanılabilecek çeşitli türlerde senaryo yazma, program hazırlama konusunda beceri kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerin farklı alanlarını kendi uzmanlık alanına uyarlayarak araştırma yapar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel ve işitsel alana ilişkin her tür içeriği tasarımdan, kurgu yapım ve yayın aşamasına kadar sonuçlandırma becerisi kazanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgileri arasında bağlantı kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yayın ve yapım teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hem bireysel hem de takım halinde çalışır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal sorunları takip ederek mesleki çalışmalarına uyarlar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim teknolojilerini kullanma, değişimleri izleme ve kendini sürekli geliştirme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası bakış açısıyla alanındaki uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütebilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kazandığı bilimsel formasyonla görsel ve işitsel içerikler üretir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümleyebilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki uygulamalarında etik ilkelere bağlı, önyargılardan uzak, ayrımcılığa karşıdır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, kültürel mirasa sahip çıkar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim süreçleri ve iş sağlığı/güvenliğine uygun olarak stüdyo, set gibi çalışma ortamlarını hazırlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, Dersin temel kavramları: belgesel yapımı, haber belgeselciliği, araştırmacı gazetecilik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırmacı gazeteciliğin ve belgesel yapımının etik çerçevesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dijital çağda televizyon haberciliği ve televizyon belgeselciliği, örnekler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Televizyon belgeseli konu seçimi, ön yapım dokümanlarını hazırlamak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Röportaj teknikleri ve yaklaşımları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Öğrenci proje konularını değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Yeni medyalar ve yeni araştırmacı gazetecilik türleri. okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Yurttaş gazeteciliği okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 3 okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 4 okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 5 okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Projelerin gösterimi ve değerlendirilmesi 6 okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS