ILH220 Dinler Tarihi I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH220
Ad Dinler Tarihi I
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM


Dersin Amacı

Öğrencinin müslüman dünyada ve Batıda yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı; din kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme

Dersin Ön Koşulu

Kaynakları okuma

Kaynaklar

Dinler Tarihi, Prof. Dr. Abdurrahman KÜÇÜK

Notlar

Yaşayan Dünya Dinleri, Ana hatlarıyla Dinler Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 İslamda ve Batıda yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir.
ÖÇ03 Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar.
ÖÇ04 Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlaki prensiplerini özümser.
ÖÇ05 Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir.
ÖÇ06 Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilir.
ÖÇ07 Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz edebilir.
ÖÇ08 Dinlerde ortaya çıkan geleneksel ve modern yapıları, yeni eğilimleri yorumlayabilir.
ÖÇ09 Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Din ve Tarih Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dinler Tarihi, Din ve İnsan Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İlkel Kabile Dinleri Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Çin Dinleri I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Çin Dinleri II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Japon Dinleri Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Türk Dinleri Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Maniheizm Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sabiilik Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Zerdüştlük Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hinduizm Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Caynizm ve Sihizm Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Buddizm I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Buddizm II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS