GZS216 Kültürlerarası İletişim

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS216
Ad Kültürlerarası İletişim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kültür, iletişim ve kültürlerarası iletişimin önemi konusunda bilinç edinilmesi, kuramsal bilginin artırılarak kültürel farklılıklar konusunda farkındalık sağlanması. Kültürlerarası iletişim problemlerinin nasıl çözümleneceği tartışılmakta ve bu anlamda iletişim yeterliliği kazandırılması için bilgi ve beceri kazandırılmasına çalışılmaktadır

Dersin İçeriği

Kültür, iletişim ve kültürlerarası iletişim kavramları.Kültürlerarası iletişimin ilgilendiği sorunlar. Kültürlerarası iletişim yaklaşımları Kültürel farklılıklar ve iletişimde kültürel farkların yeri ve önemi. Kültürlerarası iletişime engel olan tutum ve davranışlar. Kültürlerarası iletişim yeterliliğinin geliştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kültürlerarası İletişim, İlker Özdemir, Editör: Engin Sarı, Ankara Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011 Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim, Asker Kartarı, Ürün Yayınları, 2001

Notlar

Kültürlerası İletişim, Editör: İlker Özdemir ve Sefer Yetkin Işık, Siyasal Kitabevi Yayınları, 2022


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürlerarası iletişim alanındaki temel kavramları kültür ve iletişim çalışmaları çerçevesinde açıklar.
ÖÇ02 Kültürlerarası iletişim sorunlarıyla ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ03 Kültürlerarası iletişim alanındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller.
ÖÇ04 Dünyaya karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, bütün toplumlar yararına kültürlerarası projeler geliştirir.
ÖÇ05 İnsan hakları ve kültürlerarası iletişim sorunları arasındaki bağlantılar konusunda kavrayışını geliştirir.
ÖÇ06 Kültürlerarası iletişime engel olan tutum ve davranışlar ile bunların sebep ve sonuçları hakkında bilgi edinerek, kültürlerarası yeterlilik için gerekli özellikler hakkında bilincini yükseltir.
ÖÇ07 İletişim kavramına kültürler-üstü (antropolojik) ve kültürlerarası bir perspektifle yaklaşır. İletişim bilimleri ile kültürlerarası iletişimin beslendiği psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve kültürel antropology ibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
ÖÇ08 Kültürlerarası iletişim yeterliliği kazanmak için uygulama becerilerini edinip, bu becerilerini kültürlerarası ortamlarda kullanır.
ÖÇ09 Kültürlerarası etkinlikler düzenler ya da bu türden etkinliklere aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
ÖÇ10 Kişiler, gruplar ve kültürler arası iletişim problemlerini çözmek için bilgi üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültür ve İletişim Kavramları Sunuş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kültür ve İletişim Kavramları İlişkisi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kültürlerarası iletişim kavramı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kültürlerarası iletişim öğretisinin gelişimi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kültürlerarası İletişim Teorileri 1 (Anadamar Yaklaşımlar) Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kültürlerarası İletişim Teorileri 2 (Eleştirel Yaklaşımlar) Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kültürlerarası Farklılıklar ve Kültürlerarası Farklılıkların iletişime etkileri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kültürlerarası Farklılıklar konusunda yeni yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 1: Önyargılar ve Basmakalıp Düşünceler Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kültürlerarası İletişime Engel Olan Tutumlar 2: Etnik Merkezcilik, Irkçılık ve Fanatizm Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İnsan Hakları Öğretisi ve Kültürlerarası İletişim Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kültürlerarası İletişim Yeterliliği 1 Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kültürlerarası İletişim Yeterliliği 2 Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 12:11