HK105 Arazi Ölçmeleri I

7 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HK105
Ad Arazi Ölçmeleri I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ


Dersin Amacı

Haritanın ne olduğunu ve Haritacılık mesleğinde kullanılan basit ölçme yöntemlerini öğretmek

Dersin İçeriği

Harita ve ölçek, Yatay uzunluk ölçümü, Eğik uzunluk ölçümü,Ölçü doğrusu oluşturma, Dik inme ve dik çıkma, Basit açı ölçümü, Ölçülerden alan hesaplama,Ölçü krokisi düzenleme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notları

Notlar

Öğretim Elemanı Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Haritacılık temel terimlerini açıklar
ÖÇ02 Basit ölçme aletlerinin nasıl kullanılacağını gösterir
ÖÇ03 Ölçü doğrusu oluşturur
ÖÇ04 Uzunluk ölçme işlemini yapar
ÖÇ05 Açı ölçme işlemini yapar
ÖÇ06 Yüzey alanını hesaplar
ÖÇ07 Koordinat sistemlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koordinat sistemlerini anlama 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar,
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme,
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mesleki tanımlar işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ölçek kavramı, Uzunluk ölçüleri işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Basit ölçme aletleri ile dik inip, dik çıkma ve uygulamaları-I işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Basit ölçme aletleri ile dik inip, dik çıkma ve uygulamaları-II işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Farklı arazilerde ölçü doğrularının oluşturulması. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Ölçü krokileri. Üçgenlere bölerek arazilerin alanlarının bulunması. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Kutupsal yöntemlerle arazilerin ölçülüp, alanlarının bulunması işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav konularla ilgili uygulamalar yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Thomson yöntemine göre arazilerin alanlarının bulunması. işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Gauss alan yöntemine göre arazilerin alanlarının bulunması işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Koordinat Sistemlerinin anlatılması işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Semt açısı, açıklık açısı işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Temel Ödevlerin anlatılması işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulamalar-I işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulamalar-II işlenecek konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları konularla ilgili uygulamalar yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konularla ilgili uygulamalar yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 166
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,64
AKTS 7 AKTS