Genel Bilgi
Kod | HK120 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
.Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin İçeriği
.Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevreyi korumayı açıklar |
ÖÇ02 | Risk analizini açıklar |
ÖÇ03 | Kişisel korunma önlemlerini açıklar |
ÖÇ04 | İş güvenliği önlemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Uluslararası sağlık ve güvenlik işaretlerini açıklar |
ÖÇ06 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetmeliğini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevrenin tanınması | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre ile ilgili yasalar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çevre Yönetmelik Bilgisi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Risk Analizinin önemi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Risk Analizi nasıl yapılır | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kişisel korunmanın önemi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kişisel Korunma Önlemleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | konularla ilgili sorular çözmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevre kirliliğinin önlenmesi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gürültü kirliliğinin tespiti ve önlenmesi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sağlık ve Güvenlik İkazlarının önemi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazları | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İş Sağlığı ve İş Güvenliği ile ilgili kanunlar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İş Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetmeliği | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İş Sağlığı ve İş Güvenliği denetimleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konularla ilgili sorular çözmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konularla ilgili sorular çözmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |