OKLZ102 Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ102
Ad Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ŞULE ERDEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doğum öncesi gelişim ve 0-2 yaş çocukların bilişsel, fiziksel, motor, dil, sosyal ve duygusal ve cinsel gelişim ilkelerini açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Gelişimin doğası, gelişim kavramları ve gelişim kuramları (Piaget, Vygotsky),doğum öncesi gelişim, 0-2 yaşta fiziksel gelişim, psikomotor gelişim, bilişsel gelişim, dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim ve cinsel gelişim süreçleri ve bu süreçleri etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Swith, T. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Ed. B. Akman), Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

GÜVEN, G. BEBEKLİK VE İLK ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE (0-36 AY) GELİŞİM, EĞİTEN KİTAP Gür, Ç. 2020. Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim Etkinlik Örnekleriyle 0-3 Yaş, PEGEM AKADEMİ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gelişimin doğasını açıklar
ÖÇ02 Gelişim süreçlerini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenleri sıralar.
ÖÇ03 0-2 yaşta bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramlarını (Piaget, Vygotsky) açıklar.
ÖÇ04 Doğum öncesi ve sonrası gelişimin farklı alanlarını karşılaştırır
ÖÇ05 Dil gelişimi ile ilgili kavramları ve dil gelişim sürecini açıklar
ÖÇ06 0-2 yaşta fiziksel gelişimi ile ilgili kavramları ve fiziksel gelişim sürecini açıklar.
ÖÇ07 0-2 yaşta sosyal ve duygusal gelişimi ile ilgili kavramları ve sosyal ve duygusal gelişim sürecini açıklar.
ÖÇ08 0-2 yaşta cinsel gelişimi ile ilgili kavramları ve cinsel gelişim sürecini açıklar.
ÖÇ09 Bebeklerin gelişimini nasıl destekleyeceğini yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Ders İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması Ön Hazırlık gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çocuk ve Çocukluk Kavramı Bölüm Okuması ve ön araştırma 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Gelişim, Öğrenme, Olgunlaşma, Büyüme, Hazır Bulunuşluk Kavramları ve Gelişimin İlkeleri Bölüm Okuması ve Ön Araştırma 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Gelişim Kuramları ve Farklı Yaklaşımlar Bölüm Okuması 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Çocuk Gelişiminde Kullanılan Bilimsel Araştırma Yöntemleri Bölüm okuması 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum Bölüm Okuması 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Bebeklik Dönemi: Fiziksel Gelişim ve Sağlık Bölüm Okuması 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bebeklik Dönemi: Duyu, Motor ve Algı Gelişimi Bölüm Okuması 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Bebeklik Dönemi: Bilişsel Gelişim (Piaget) Bölüm Okuması 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 Bebeklik Dönemi: Bilişsel Gelişim (Vygotsky) Bölüm Okuması 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi Bölüm Okuması 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim Bölüm Okuması 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Bebeklik Dönemi: Cinsel Gelişim Bölüm Okuması 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 Erken Deneyimler ve Beyin Gelişimi Sınava Hazırlık ve Konuların Tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma 1 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma 2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 02:32