Genel Bilgi
Kod | OKLZ102 |
Ad | Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ŞULE ERDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ŞULE ERDEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğum öncesi gelişim ve 0-2 yaş çocukların bilişsel, fiziksel, motor, dil, sosyal ve duygusal ve cinsel gelişim ilkelerini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Gelişimin doğası, gelişim kavramları ve gelişim kuramları (Piaget, Vygotsky),doğum öncesi gelişim, 0-2 yaşta fiziksel gelişim, psikomotor gelişim, bilişsel gelişim, dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim ve cinsel gelişim süreçleri ve bu süreçleri etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Swith, T. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Ed. B. Akman), Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
GÜVEN, G. BEBEKLİK VE İLK ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE (0-36 AY) GELİŞİM, EĞİTEN KİTAP Gür, Ç. 2020. Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim Etkinlik Örnekleriyle 0-3 Yaş, PEGEM AKADEMİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişimin doğasını açıklar |
ÖÇ02 | Gelişim süreçlerini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenleri sıralar. |
ÖÇ03 | 0-2 yaşta bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramlarını (Piaget, Vygotsky) açıklar. |
ÖÇ04 | Doğum öncesi ve sonrası gelişimin farklı alanlarını karşılaştırır |
ÖÇ05 | Dil gelişimi ile ilgili kavramları ve dil gelişim sürecini açıklar |
ÖÇ06 | 0-2 yaşta fiziksel gelişimi ile ilgili kavramları ve fiziksel gelişim sürecini açıklar. |
ÖÇ07 | 0-2 yaşta sosyal ve duygusal gelişimi ile ilgili kavramları ve sosyal ve duygusal gelişim sürecini açıklar. |
ÖÇ08 | 0-2 yaşta cinsel gelişimi ile ilgili kavramları ve cinsel gelişim sürecini açıklar. |
ÖÇ09 | Bebeklerin gelişimini nasıl destekleyeceğini yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Ders İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması | Ön Hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çocuk ve Çocukluk Kavramı | Bölüm Okuması ve ön araştırma 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Gelişim, Öğrenme, Olgunlaşma, Büyüme, Hazır Bulunuşluk Kavramları ve Gelişimin İlkeleri | Bölüm Okuması ve Ön Araştırma 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Gelişim Kuramları ve Farklı Yaklaşımlar | Bölüm Okuması 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Çocuk Gelişiminde Kullanılan Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Bölüm okuması 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum | Bölüm Okuması 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bebeklik Dönemi: Fiziksel Gelişim ve Sağlık | Bölüm Okuması 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bebeklik Dönemi: Duyu, Motor ve Algı Gelişimi | Bölüm Okuması 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Bebeklik Dönemi: Bilişsel Gelişim (Piaget) | Bölüm Okuması 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Bebeklik Dönemi: Bilişsel Gelişim (Vygotsky) | Bölüm Okuması 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Bebeklik Dönemi: Dil Gelişimi | Bölüm Okuması 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Bebeklik Dönemi: Sosyal ve Duygusal Gelişim | Bölüm Okuması 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Bebeklik Dönemi: Cinsel Gelişim | Bölüm Okuması 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Erken Deneyimler ve Beyin Gelişimi | Sınava Hazırlık ve Konuların Tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |