OKLZ301 Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ301
Ad Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ŞULE ERDEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan etkinlikler, sanat etkinliklerinin önemini açıklamak, yoğurma materyalleri, boya çalışmaları, kağıt işleri,, kolaj çalışmaları amaca uygun hazırlamaktır

Dersin İçeriği

Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan etkinlikler, sanat etkinliklerinin önemi, yoğurma materyalleri, boya çalışmaları, kağıt işleri,, kolaj çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dere, Z. 2020. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SANAT EĞİTİMİ, EĞİTEN KİTAP

Notlar

KALBURAN, N.C. Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat, EĞİTEN KİTAP


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan sanat etkinliklerini açıklar
ÖÇ02 Sanat etkinliklerinin önemini açıklar
ÖÇ03 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini amaca uygun olarak kullanır
ÖÇ04 Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır.
ÖÇ05 Sanat etkinliklerinde kullanılan kağıt işlerini amacına uygun olarak kullanır.
ÖÇ06 Sanat etkinliklerinde kullanılan kolaj çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır
ÖÇ07 Sanat etkinliklerinde kullanılan proje çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır
ÖÇ08 Sanat etkinliklerinde kullanılan örgü çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır.
ÖÇ09 Sanat etkinliklerinde kullanılan marangozluk çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır.
ÖÇ10 Sanat etkinliklerinde kullanılan mutfak çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır.
ÖÇ11 Sanat etkinliklerinde kullanılan "dijital resim yapma çalışmalarını" amacına uygun olarak kullanır.
ÖÇ12 Sanat etkinliklerinde kullanılan "doğal boya çalışmalarını" amacına uygun olarak kullanır.
ÖÇ13 Bir sanat etkinliği planını hazırlar.
ÖÇ14 Bir sanat etkinliği planını uygular.
ÖÇ15 Bütünleştirilmiş bir sanat etkinliği planlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan sanat etkinlikleri açıklama Konu ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Sanat etkinliklerinin önemini açıklama Konu ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (kil) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (talaş) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (kağıt) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (mum) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (tuz seramiği) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Vize sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını(sulu boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını(parmak boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını(pastel boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Sanat etkinliklerinde kullanılan kağıt işlerini amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Sanat etkinliklerinde kullanılan kolaj ve proje çalışmalarını amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Sanat etkinliklerinde kullanılan örgü çalışmalarını amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Sanat etkinliklerinde kullanılan marangozluk çalışmalarını amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:54