Genel Bilgi
Kod | OKLZ301 |
Ad | Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ŞULE ERDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ŞULE ERDEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan etkinlikler, sanat etkinliklerinin önemini açıklamak, yoğurma materyalleri, boya çalışmaları, kağıt işleri,, kolaj çalışmaları amaca uygun hazırlamaktır
Dersin İçeriği
Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan etkinlikler, sanat etkinliklerinin önemi, yoğurma materyalleri, boya çalışmaları, kağıt işleri,, kolaj çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dere, Z. 2020. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SANAT EĞİTİMİ, EĞİTEN KİTAP
Notlar
KALBURAN, N.C. Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat, EĞİTEN KİTAP
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan sanat etkinliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Sanat etkinliklerinin önemini açıklar |
ÖÇ03 | Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini amaca uygun olarak kullanır |
ÖÇ04 | Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ05 | Sanat etkinliklerinde kullanılan kağıt işlerini amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ06 | Sanat etkinliklerinde kullanılan kolaj çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır |
ÖÇ07 | Sanat etkinliklerinde kullanılan proje çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır |
ÖÇ08 | Sanat etkinliklerinde kullanılan örgü çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ09 | Sanat etkinliklerinde kullanılan marangozluk çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ10 | Sanat etkinliklerinde kullanılan mutfak çalışmalarını amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ11 | Sanat etkinliklerinde kullanılan "dijital resim yapma çalışmalarını" amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ12 | Sanat etkinliklerinde kullanılan "doğal boya çalışmalarını" amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ13 | Bir sanat etkinliği planını hazırlar. |
ÖÇ14 | Bir sanat etkinliği planını uygular. |
ÖÇ15 | Bütünleştirilmiş bir sanat etkinliği planlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi eğitim kurumlarında kullanılan sanat etkinlikleri açıklama | Konu ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Sanat etkinliklerinin önemini açıklama | Konu ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (kil) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (talaş) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (kağıt) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (mum) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Sanat etkinliklerinde kullanılan yoğurma materyallerini (tuz seramiği) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Vize sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını(sulu boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını(parmak boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Sanat etkinliklerinde kullanılan boya çalışmalarını(pastel boya) amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Sanat etkinliklerinde kullanılan kağıt işlerini amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Sanat etkinliklerinde kullanılan kolaj ve proje çalışmalarını amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Sanat etkinliklerinde kullanılan örgü çalışmalarını amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Sanat etkinliklerinde kullanılan marangozluk çalışmalarını amaca uygun seçme, hazırlama ve kullanma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |