Genel Bilgi
Kod | PDRZ201 |
Ad | Gelişim Psikolojisi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. METEHAN ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı gelişim psikolojisi ile ilgili mesleki kavramları ve teorileri ve gelişim alanları, dönem ve görevleri konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır;bebeklik dönemi gelişim özellikleri, okul öncesi dönemi gelişim özellikleri, İkinci çocukluk dönemi gelişim özellikleri, ergenlik dönemi gelişim özellikleri, yetişkinlik dönemleri ve gelişim özellikleri, cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özellikleri, sosyal gelişim özellikleri vb.
Dersin Ön Koşulu
Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak, derse düzenli katılım
Kaynaklar
Santrock, J.W. (2011) Yaşam boyu gelişim, gelişim psikolojisi. (Çeviri editörü: Galip Yüksel) 13. Basım. Nobel yayın dağıtım. Yaşamboyu gelişim(2019) (Editör: Filiz Yurtal). Nobel Yayın Dağıtım. Gelişim psikolojisi (2019), (Editör: Doç. Dr. Uğur Gürgan), Nobel Yayın Dağıtım. İnanç, B., Bilgin, M., Atıcı, M.(2017).Gelişim psikolojisi: Çocuk ve ergen gelişimi. 12. Baskı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Notlar
İnanç, B., Bilgin, M., Atıcı, M.(2017).Gelişim psikolojisi: Çocuk ve ergen gelişimi. 12. Baskı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lawrence Kohlberg, Jean PIAGET ve Caroll GILLIGAN ve ahlak gelişimini belirtir |
ÖÇ02 | John Dewey ve James Rest ve ahlak gelişimini belirtir |
ÖÇ03 | Yetişkinlerde bilişsel gelişimi ve kavramları öğrenir |
ÖÇ04 | Kişilik gelişimini ve kavramları öğrenir |
ÖÇ05 | Psikoanalitik kişilik kuramlarını ve kavramları öğrenir |
ÖÇ06 | Geleneksel Psikoanalitik kuramı öğrenir |
ÖÇ07 | Topografik Kişilik Kuramını belirtir |
ÖÇ08 | Yarı-dönem sınavları |
ÖÇ09 | Yapısal kişilik modelinin kavramlarını öğrenir |
ÖÇ10 | psikoseksüel kişilik gelişim dönemlerini öğrenir |
ÖÇ11 | çatışma, engellenme savunma mekanizmalarını öğrenir |
ÖÇ12 | Psikososyal kişilik kuramını öğrenir |
ÖÇ13 | Öğrenme ve insancıl kuramları öğrenir |
ÖÇ14 | Bireysel farklılıkların nedenlerini öğrenir |
ÖÇ15 | Çocuk gelişiminde risk barındıran durumları öğrenir |
ÖÇ16 | Aile çocuk yetiştirme tutumunu algılar |
ÖÇ17 | Baskıcı aile çocuk yetiştirme tarzlarını öğrenir |
ÖÇ18 | İlgisiz ebeveyn ve aşırı hoşgörülü ebeveyn tutumunu kavrar |
ÖÇ19 | Koruyucu ve sıcak etkileşim ebeveyn tutumunu anlar |
ÖÇ20 | Demokratik ve destekleyici ebeveyn tutumunu öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lawrence Kohlberg, Jean PIAGET ve Caroll GILLIGAN ve ahlak gelişimi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | John Dewey ve James Rest ve ahlak gelişimini | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yetişkinlerde bilişsel gelişimi ve kavramları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişilik gelimini ve kavramları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Psikoanalitik kişilik kuramlarını ve kavramları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Geleneksel Psikoanalitik kuram | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Topografik Kişilik Kuram | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yapısal kişilik modeli | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Psikoseksüel kişilik gelişim dönemleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Savunma mekanizmaları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Psikososyal kişilik kuramı | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenme ve insancıl kuramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bireysel farklılıkların nedenleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çocuk gelişiminde risk barındıran durumlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |