Genel Bilgi
Kod | AYH106 |
Ad | Zooloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ormancılıkta ihtiyaç duyulan temel zooloji bilgilerini öğrenmek
Dersin İçeriği
Zoolojinin tarihi, Alt bilim dalları ve diğer bilim dallarıyla ilişkileri, Simetri şekilleri ve bazı terimler, Biyolojik araştırma yöntemleri, Canlıların özellikleri, Hayvanlarda davranış, Hayvan ekolojisi, Kalıtım, Evrim, Hayvanlar aleminde sınıflandırma ve isimlendirme, Protoplazma, Hücre ve dokular, Çoğalma ve gelişme, Tek hücreli ve çok hücreli hayvanlar, Türkiye ormanlarında yaşayan hayvanlar,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Jonsson, L.,1993. Birds of Europe with North Africa and The Middle East. Princeton University Press New Jersey Huş, S., 1963, Av Hayvanları Bilgisi. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Çanakçıoğlu, H., 2000. Orman Zoolojisi-Genel Sınıflandırma Demirsoy, A., 1992. Yaşamın Temel Kuralları-Omurgalılar (Sürgünler, Kuşlar ve Memeliler).
Notlar
Ders kapsamında Youtube içerikleri görsel kaynak olarak kullanılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojinin tarihi gelişimi ve içeriğini kavrar. |
ÖÇ02 | Yaşamsal inorganik ve organik moleküllerin önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Hücresel düzeyde metabolizmayı kavrar. |
ÖÇ04 | Hayvan hücresinin genel özelliklerini sayar. |
ÖÇ05 | Bitki ve hayvanların doku ve organ yapılarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Hücre yapısındaki organelleri ve görevlerini sayar. |
ÖÇ07 | Prokaryotik ve ökaryotik hücreler arasındaki bağlantıyı kurabilir. |
ÖÇ08 | Hayvan hücrelerinde eşeyli ve eşeysiz üreme hakkında bilgi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zoolojiye Giriş(Genel Bilgiler) | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hayvanlarda simetri şekilleri | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Canlıların Özellikleri(Hareket, İrkilme, Beslenme, Büyüme, Çoğalma) | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hayvanlarda Sınıflandırma | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Protoplazma(Protoplazmadaki elementler ve bileşikler) | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dokular(Epitel doku, Kıkırdak doku,...) | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deri(Derinin fonksiyonları, Epidermis,...) | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hayvanlarda Üreme | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hayvanlarda Davranış | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hayvanlarda Öğrenme | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kuşlar | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Memeliler(Memelilerin temel özellikleri) | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Ekoloji( Temel kavramlar) | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hayvanlarda beslenme | Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |