ILT111 Temel Fotoğrafçılık

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT111
Ad Temel Fotoğrafçılık
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Özcan Agaoglu


Dersin Amacı

Bu dersin amacı,amatör fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramların kazanılması, fotoğraf tarihiyle ilgili temel bilgi edinilmesi ,fotoğrafla ilgili malzemelerin tanınması ve bunların kullanım becerisinin kazanılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders, 1-Modern Sanat Tarihi içerisinde Fotoğrafın Yeri ve Değeri anlatılarak başlanacak. 2-Fotoğrafın Tarihi ve gelişimi anlatılacak. 3-Fotoğraf makinelerinin değişik ölçütlere göre sınıflandırılması yapılacak. Fotoğraf makinaların çeşitlerine göre kullanım amaç ve yerleri anlatılacak. 4-Objektif ve türleri açıklanacaktır. Anlatılacak olan her bir objektifin kalitesi, açısı ve kullanım yerleri anlatılacak. Ayrıca netleme sistemleri tanıtılacak. 5-Fotoğraf makinaların içerisinde yer alan Diyafram ve Enstantane'nin özellikleri ve görevleri anlatılacak. 6-Alan Derinliği ve kullanım biçimleri anlatılacak. Fotoğrafa etkisi izah edilecek. 7-ASA ve Pozometre çeşitleri, kullanım amaçları ve tercih sebepleri anlatılacak. 8-Fotoğrafın oluşabilmesi için gerekli olan IŞIK tanıtılacak. Şiddeti ve yönleri hakkında bilgi verilecek. 9-Kompozisyon

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Temel Fotoğrafçılık (Anadolu Üniversitesi Yayınları Basım evi, Eskişehir)

Notlar

İnternet ve web sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramları tanır.
ÖÇ02 Fotoğraf görüntüsünün oluşum süreçlerini anlayabilir.
ÖÇ03 Fotoğrafçılıkta kullanılan sayısal ve analog teknolojilerin işleyişini anlayabilir.
ÖÇ04 Fotoğrafta kompozisyonun temellerini anlayabilir.
ÖÇ05 Fotoğrafta içerik ve anlam ilişkisini kurabilir.
ÖÇ06 Fotoğrafın medyadaki kullanımı ile ilgili temel bilgiye sahip olur.
ÖÇ07 İletişimde fotoğrafın önemini anlar.
ÖÇ08 Modern Sanat hakkında bilgiler edinir.
ÖÇ09 Belgesel Fotoğraf hakkında bilgi edinir.
ÖÇ10 Fotoğraf ile ilgili teknik bilgiler edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fotoğraf Öncesi Dönemde Resim Okuma Önerilen kaynakları okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
2 Modern Sanat Dönemi ve Fotoğrafın Bulunuşu Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
3 Modern Sanatta Fotoğrafın Yeri ve Değeri. Önerilen kaynaklar okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
4 Fotoğrafın Tarihi Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Fotoğraf Makinaları. Önerilen kitaplardan araştırılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
6 Objektifler Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Diyafram ve Enstantane 1 Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Öğrenciler Ara Sınav tarihine kadar öğretilen bilgilerden teste tabi tutulur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Diyafram ve Enstantane 2 İnternet üzerinden araştırılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Alan Derinliği I Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Alan Derinliği II Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
12 Asa ve Pozometreler İnternet üzerinden araştırma yapılacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Işık Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Kompozisyon I Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Gösteri, Soru-Cevap
15 Kompozisyon II Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Gösteri, Soru-Cevap
16 Kompozisyon III Kompozisyona aykırı yaklaşımlar araştırılacak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler tüm sömestirde edindikleri bilgiler hakkında sınava girerler. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS