ILT126 Sözlü ve Yazılı İletişim Becerileri 2

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT126
Ad Sözlü ve Yazılı İletişim Becerileri 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN


Dersin Amacı

İLT 105 SÖZLÜ VE YAZILI İLETİŞİM BECERİLERİ I dersinin devamı niteliğinde olan bu derste, öğrencilere konuşucu/yazar, amaç ve hedef kitle gibi gibi bağlamsal ögelerin özellikleri dikkate alınarak , sözlü ve yazılı iletilerini etkili biçimde oluşturabilme ve kurumsal ve gündelik iletişimin gerektirdiği becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, küçük grup tartışmaları yürütme, bunları rapor edebilme, Savunucu, Tartışmacı, Yaratıcı, vb. yazım tekniklerini kullanabilme becerileri ve analiz ve değerlendirme yapabilme gibi daha üst düzey bilişsel stratejiler kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yazılı ve sözlü aktarım becerilerinin iç içe ele alınacağı bu dersler, sırasıyla, okuma-tartışma-yazma biçiminde yürütülecek olup, düşünürlerin kısa yazıları üzerinde yapılacak grup içi tartışmalar, sonucunda ortaya çıkan düşüncelerin raporlanması istenecektir. Öğrencilerin mesleki becerilerini desteklemek üzere savunma, eleştirme,rapor etme gibi yazma teknikleri ve süreç odaklı bir gelişim /değerlendirme aracı olan potfolyo sistemi kullanılacaktır. Ayrıca, dilekçe, İş başvuruları, şikayet mektupları ve Cv yazma gibi günlük ve kurumsal iletişimlerinin biçimlerine yer verilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Çotuksöken, Y. (2010). Uygulamalı Türkçe Yazılı ve Sözlü Anlatım. İstanbul: Papatya Bilim.

Notlar

Ong, W.J. (2010). Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi. Postacıoğlu Banon, S. (çev.) İstanbul: Metis Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 İletişim ile ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar.
ÖÇ03 İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini öğrenir.
ÖÇ04 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
ÖÇ05 İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
ÖÇ06 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.
ÖÇ07 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ08 Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilir.
ÖÇ09 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
ÖÇ10 Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.
ÖÇ11 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahip olur.
ÖÇ12 Alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Döneme giriş -Dinlerken Not Alma /notlardan metin oluşturma Dinleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yaratıcı YAZMA yeniden Yazma tekniği 5 : Özet yazma Ödev:Yaratıcı Projeler için ön araştırma :özet yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Yazma tekniği 6: İkna edici Anlatım Ödev: Humanizma : Okuma parçaları: (V.Günyol, S.K Yetkin,Bernal vd.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Writing Technique 6: Persuasive essay writing Ödev: kompozisyon yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Tartışmacı Anlatım (Plan B) -Tartışmacı Anlatım (Plan C) Ödev: Sanat, sf.58-72 Ödev: kompozisyon yazma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Mantık Yanılsamaları Ödev:Gazetelerden köşe yazıları seçme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Yazma tekniği 8: Öyküleme /Yaratıcı yazma II Ödev:Okuma parçaları: Öykü (Arpad, Tunalıgil,Uyar, Emir, Tezel) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Tüm ders notlarını ve kitaplarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yazma tekniği 9:: Gözlem ve Raporlama Ödev: Video örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Yazma tekniği 10: İş/Resmi yazılar Özgeçmiş,Cv Ödev: Örnek yazı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
11 Resmi Yazılar (devam) Dilekçeler /şikayet/baş sağlığı/vb. mekupları Ödev: Yaşamdan Gerçek sorun örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
12 Yazma tekniği 11: Analiz ve Değerlendirme Okuma parçaları:Bilim (Renan, Descartes,Güngören, Gökalp,Selçuk,Savcı,Duru) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Genel tekrar Bireysel çalışma Dosyalarının tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 genel tekrar - Port folyo (Bireysel çalışma dosyalarının değerlendirilme çalışması Dosyaların tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Port folyo (Bireysel çalışma dosyalarının değerlendirilme çalışması (devam) Dosyaların tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm ders notlarını ve kitaplarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm ders notlarını ve kitaplarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS