AS335 Sanat ve İletişim

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS335
Ad Sanat ve İletişim
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN


Dersin Amacı

Sanat ve İletişim dersi 3. Sınıf öğrencilerinin sanat ile ilgili temel kavramları ve tartışmaları öğrenmesini, sanat ve iletişim ilişkisi hakkında bilgi ve fikir sahibi olabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği sanata ilişkin temel kavramlar, estetik ve sanat felsefesinin tarihi gelişimi ile önde gelen düşünürlerin yaklaşımları, yazılı ve görsel sanatlar ile iletişim ilişkisi üzerine teorik bilginin anlatılması ile öğrencilerin bu teorik bilgiyi hayata geçirmeleri için yapacakları bir projeden oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Arnheim, R. (2007). Görsel Düşünme (1. Basım), Öğdül, R. (çev.) İstanbul: Metis Yayınları. Benjamin, W. (2011). Fotoğrafın Kısa Tarihi – Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri. Akınhay, O. (çev.) İstanbul: Agora Kitaplığı. Freeland, C. (2001). Sanat Kuramı (1. Basım), Demir, F. (çev.) Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Foucault, M. (2018). Manet, Velazquez ve Estetik Modernizm, Kılıç, S. (çev.) İstanbul: İletişim Yayınları. Gay, P. (2017). Modernizm: Sapkınlığın Cazibesi (1. Basım), Erduman, S. (çev.) İstanbul: Alfa Yayınları. Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü:

Notlar

İmgelerin Toplumsal İşlevi (1. Basım), Türkmen, İ. (çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanatın tanımlanması hakkındaki temel kavramlar ve tartışmaları tanır.
ÖÇ02 Sosyal bilimlerde sanat alanının nasıl ele alındığını tanır.
ÖÇ03 Sanat felsefesinin temel kavramlarını yorumlar.
ÖÇ04 Sanat yapıtlarını felsefi bakış açısı ile analiz eder.
ÖÇ05 Antik Çağ ve Orta Çağdaki sanat anlayışlarını ayırt eder.
ÖÇ06 17. ve 18. Yüzyıldaki estetik yaklaşımları tanır.
ÖÇ07 Çağdaş sanat akımlarının tarihsel ve toplumsal arka planını yorumlar.
ÖÇ08 Sanat nesnelerini farklı bakış açılarıyla çözümler.
ÖÇ09 Sanatsal yaratım süreci ve iletişim ilişkisini gözden geçirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı Tanışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Giriş: temel konular Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Estetik ve sanat felsefesi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sanatın tanımlanmasına ilişkin temel kavramlar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 Antik Çağ ve Orta Çağda estetiğe ilişkin sorgulamalar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 17. ve 18. yüzyılda estetik yaklaşımları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Çağdaş sanat ve estetik yaklaşımları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sanat ve iletişim ilişkisi üzerine düşünmek Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sanatsal yaratım süreci ve iletişim Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sanat nesnelerinin çözümlenmesi: Marksist estetik, yapısalcı estetik ve alımlama estetiği Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Projelerin sunumu Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Projelerin sunumu 2 Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Projelerin sunumu 3 Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Genel değerlendirme Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS