Genel Bilgi
| Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
| İLETİŞİM BİLİMLERİ PR. | |
| Kod | AS425 |
| Ad | İleri Fotoğraf Uygulamaları |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Faaliyet Çalışması |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Özcan Agaoglu |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Özcan Agaoglu
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Toplumsal Belgesel fotoğrafçılığı tanıtmak, öğrencilere powerpoint kullanarak sunum yapma yeteneği kazandırmak, bir belgesel fotoğraf projesini hayata geçirtmek,
Dersin İçeriği
Bu ders, 1- Belgesel Fotoğraf çeşitlerini tanıtmak ile başlar. 2-Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılık üzerinde durulur. 3-Belgesel Fotoğrafın tarihçesi anlatılır. 4-Günümüz Toplumsal Belgeselci fotoğrafçılar tanıtılır. 5-Öğrencilerden beğendikleri bir belgesel fotoğrafçının biografik sunumunu yapması istenir. 6-Öğrenciye bir belgesel fotoğraf projesi verilip sahada fotoğraf çekmesi sağlanır. 7-Fotoğraf okuma dersleri yapılır. 8-Fotoğraf ile hikaye anlatımı öğretilir. 9-Bir fotoğraf projesi yaparken iletişim bilgileri öğretilir. 10-İletişim ve sosyolojide fotoğrafın önemi anlatılır. 11-Temel fotoğraf eğitimlerindeki eksik bilgiler tamamlanır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1-Henri Cartier-Bresson KARAR ANI/YGS Yayınları 2-Fotoğrafçı Olmak/Espas Yayınları
Notlar
1-İntenet ve Web Siteleri 2-www.magnumphotos.com
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel fotoğraf bilgileri edinir. |
| ÖÇ02 | Tematik fotoğraf çekimi yapabilme becerisi sergiler. |
| ÖÇ03 | Alanda çekim yapma becerisi kazanır. |
| ÖÇ04 | Belge oluşturma uygulamaları yapabilir. |
| ÖÇ05 | Fotoğraf ile hikaye anlatımı becerisi kazanır |
| ÖÇ06 | Görsel kültür anlayışını ve farklı yaklaşımları tanır. |
| ÖÇ07 | Fotoğrafla kültürel çalışma yapabilir. |
| ÖÇ08 | Belgesel ve Sokak Fotoğrafçılığı arasındaki farkı öğrenir. |
| ÖÇ09 | Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılığı tanır ve bu konuda proje hazırlar. |
| ÖÇ10 | İletişimde fotoğrafın yerini öğrenir. |
| ÖÇ11 | Sunum yapabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 2 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | 4 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | 5 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 4 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | 2 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | 2 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Fotoğrafçılık alanındaki eksik bilgilerin tamamlanması I | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme |
| 2 | Temel Fotoğrafçılık alanındaki eksik bilgilerin tamamlanması II | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme |
| 3 | Belgesel Fotoğrafa Giriş | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 4 | Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılık | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 5 | Belgesel Fotoğraf İle Sokak Fotoğrafçılığının Farkı | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 6 | Belgesel Fotoğrafçılığın Tarihi | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 7 | İlk Belgesel Fotoğrafçılar ve Projeleri | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Çağdaş Belgesel Fotoğrafçıların tanıtımı ve projeleri I | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Çağdaş Belgesel Fotoğrafçıların tanıtımı ve projeleri II | Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları I | Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları II | UygulaSunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. ma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 13 | Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları III | Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
| 14 | Öğrencilerin Belgesel Çalışmalarının Değerlendirilmesi I | Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 15 | Öğrencilerin Belgesel Çalışmalarının Değerlendirilmesi II | Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapılmalı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapılmalı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||