AS425 İleri Fotoğraf Uygulamaları

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS425
Ad İleri Fotoğraf Uygulamaları
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Faaliyet Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Özcan Agaoglu


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Toplumsal Belgesel fotoğrafçılığı tanıtmak, öğrencilere powerpoint kullanarak sunum yapma yeteneği kazandırmak, bir belgesel fotoğraf projesini hayata geçirtmek,

Dersin İçeriği

Bu ders, 1- Belgesel Fotoğraf çeşitlerini tanıtmak ile başlar. 2-Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılık üzerinde durulur. 3-Belgesel Fotoğrafın tarihçesi anlatılır. 4-Günümüz Toplumsal Belgeselci fotoğrafçılar tanıtılır. 5-Öğrencilerden beğendikleri bir belgesel fotoğrafçının biografik sunumunu yapması istenir. 6-Öğrenciye bir belgesel fotoğraf projesi verilip sahada fotoğraf çekmesi sağlanır. 7-Fotoğraf okuma dersleri yapılır. 8-Fotoğraf ile hikaye anlatımı öğretilir. 9-Bir fotoğraf projesi yaparken iletişim bilgileri öğretilir. 10-İletişim ve sosyolojide fotoğrafın önemi anlatılır. 11-Temel fotoğraf eğitimlerindeki eksik bilgiler tamamlanır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1-Henri Cartier-Bresson KARAR ANI/YGS Yayınları 2-Fotoğrafçı Olmak/Espas Yayınları

Notlar

1-İntenet ve Web Siteleri 2-www.magnumphotos.com


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel fotoğraf bilgileri edinir.
ÖÇ02 Tematik fotoğraf çekimi yapabilme becerisi sergiler.
ÖÇ03 Alanda çekim yapma becerisi kazanır.
ÖÇ04 Belge oluşturma uygulamaları yapabilir.
ÖÇ05 Fotoğraf ile hikaye anlatımı becerisi kazanır
ÖÇ06 Görsel kültür anlayışını ve farklı yaklaşımları tanır.
ÖÇ07 Fotoğrafla kültürel çalışma yapabilir.
ÖÇ08 Belgesel ve Sokak Fotoğrafçılığı arasındaki farkı öğrenir.
ÖÇ09 Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılığı tanır ve bu konuda proje hazırlar.
ÖÇ10 İletişimde fotoğrafın yerini öğrenir.
ÖÇ11 Sunum yapabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Fotoğrafçılık alanındaki eksik bilgilerin tamamlanması I Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme
2 Temel Fotoğrafçılık alanındaki eksik bilgilerin tamamlanması II Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme
3 Belgesel Fotoğrafa Giriş Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılık Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Belgesel Fotoğraf İle Sokak Fotoğrafçılığının Farkı Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Belgesel Fotoğrafçılığın Tarihi Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 İlk Belgesel Fotoğrafçılar ve Projeleri Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çağdaş Belgesel Fotoğrafçıların tanıtımı ve projeleri I Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Çağdaş Belgesel Fotoğrafçıların tanıtımı ve projeleri II Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları I Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları II UygulaSunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. ma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
13 Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları III Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
14 Öğrencilerin Belgesel Çalışmalarının Değerlendirilmesi I Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrencilerin Belgesel Çalışmalarının Değerlendirilmesi II Sunum yapacak olan öğrenci gerekli araştırmaları yapmalı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapılmalı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapılmalı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS