SOSS202 Çevre Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSS202
Ad Çevre Eğitimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Coğrafi ilkelere göre başlıca çevre sorunları ve özelliklerini kavrar.

Dersin İçeriği

Türkiye'nin jeolojik yapısı, fiziki özellikleri, akarsular, göller ve denizler, iklimi, toprakları ve korunması, Türkiye bitki örtüsü, doğal hayvan toplulukları

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Bozkurt, O. (2012). Çevre Eğitimi. PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK. Ankara Cansaran, A. (2014). Çevre Eğitimi. PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK. Ankara

Notlar

Berkes, F. ve Kışlalıoğlu, M. (2020). Çevre ve Ekoloji. Remzi Kitabevi. İstanbul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekolojinin bilim dünyası içerisindeki yeri ve tanımını açıklar.
ÖÇ02 Ekolojinin gelişimini açıklar.
ÖÇ03 Ekolojinin temel kavramlarını listeler.
ÖÇ04 Ekolojinin temel kavramlarını listeler.
ÖÇ05 Ekoloinjn ögelerini söyler.
ÖÇ06 Azot döngüsünü açıklar
ÖÇ07 Azot döngüsü insan ilişkisini söyler.
ÖÇ08 Güncel çevre problemlerini ekolojik açıdan tartışır.
ÖÇ09 Karbon döngüsünü açıklar.
ÖÇ10 Karbon döngüsüne insan etkisini söyler.
ÖÇ11 Kükürt döngüsünü açıklar.
ÖÇ12 Kükürt döngüsüne insan etkisini söyler.
ÖÇ13 Su kirliliğinin etkisini söyler.
ÖÇ14 Güncel çevre problemlerini ekolojik açıdan tartışır
ÖÇ15 Küresel ısınmanın nedenlerini söyler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ekolojinin tanımı, Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Ekolojinin tarihçesi Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
3 Ekolojinin mekansal ilgili kavramları. Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Ekolojinin canlı toplulukları ile ilgili kavramlar. Bilimsel makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
5 Ekolojik ilişkiler ve ekolojik faktörler, Bilimsel makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Ekolojik faktör kavramı ve sınıflandırılması. Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Klimatik faktörler ve canlılara etkileri Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Kitaptaki ilgili bölümün okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Azot döngüsü Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 Karbon döngüsü Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Oksijen döngüsü Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Su döngüsü Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Kükürt döngüsü Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Küresel ısınma Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Küresel ısınmanın nedenleri Kitaptaki ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitaptaki ilgili bölümün okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitaptaki ilgili bölümün okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07