Genel Bilgi
Kod | SOSS303 |
Ad | Türkiye'nin Ekonomik Yapısı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye Ekonomisi ile ilgili bütün gelişmeleri ve istatistiki verileri öğretmek.
Dersin İçeriği
Osmanlı imparatorlugu nun son döneminden itibaren Türkiye ekonomisinin yapısı, tarihl gelisim süreci, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ortaya çıkan önemli ekonomik ve toplumsal dönüsümler, olusan dönemler itibariyle ekonomik yapının niteliksel olarak degerlendirilmesi,
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Orhangazi, Ö. (2020). Türkiye Ekonomisinin Yapısı-Sorunlar-Kırılganlıklar ve Kriz Dinamikleri. İMGE KİTABEVİ YAYINLARI. İstanbul
Notlar
Kepenek, Y. (2020) Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye nin Ekonomik Coğrafyası dersine dair temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Türkiyen in Ekonomik Coğrafyanın gelişimini analiz edebilir. |
ÖÇ03 | Türkiye de tarımın genel özelliklerin değerlendirir. |
ÖÇ04 | Türkiye de tarımın gelişimini sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Türkiye de tarımsal alanların sınıflandırılmasını açıklar. |
ÖÇ06 | Türkiye tarımındaki bitkisel ürünlerin üretimi değerlendirme yapar. |
ÖÇ07 | Türkiye tarımındaki bitkisel ürünlerin pazarlamasındaki mevcut durum harita kullanarak değerlendirme yapar. |
ÖÇ08 | Türkiye tarımındaki bitkisel ürünlerin sorunlar üzerinde harita kullanarak değerlendirme yapar. |
ÖÇ09 | Türkiye de hayvancılığın mevcut durumu, konusunda açıklama yapar. |
ÖÇ10 | Türkiye de hayvancılığın zaman içinde gösterdiği değişimler konusunda açıklama yapar. |
ÖÇ11 | Türkiye de hayvancılığın hayvansal ürün üretimindeki durum konusunda açıklama yapar. |
ÖÇ12 | Türkiye de hayvancılığın sorunlar konusunda açıklama yapar. |
ÖÇ13 | Türkiye nin madencilik potansiyeli, konusunda harita kullanarak açıklama yapar. |
ÖÇ14 | Türkiye nin madencilik mevcut durumu konusunda harita kullanarak açıklama yapar. |
ÖÇ15 | Türkiye nin madencilik potansiyeli, sorunları konusunda harita kullanarak açıklama yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye nin Coğrafi Konum ve Sınırları | At Sırtında Anadolu isimli kitabın edinilmesi ve okunmaya başlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiye de tarım faaliyetleri ve özellikleri. | tuik.gov.tr adresinden Türkiye nin nüfusunun yıllara ve cinsiyete göre verilerin elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Türkiye de tarım faaliyetleri ve özellikleri. | milimetrik kağıt ve cetvelle birlikte derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Türkiye de ulaşım faaliyetleri ve özellikleri. | Boş Türkiye Haritası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Türkiye de madencilik faaliyetleri ve özellikleri. | Pamuk, ayçiçeği, zeytin, şekerpancarı, soğan gibi belli başlı tarım ürünlerinin en fazla yetiştiği bölgelerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
6 | Türkiye de hayvancılık faaliyetleri ve özellikleri. | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Türkiye de ticaret faaliyetleri ve özellikleri. | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Derste işlenen konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiye de hayvancılık faaliyetleri ve özellikleri. | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Türkiye de turizim | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türkiye Ormanları ve Dağılışı | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Türkiyede Sanayi ve Dağılışı | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiyede Sanayi ve Dağılışı | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiye de madencilik faaliyetleri ve özellikleri. | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye de enerji kaynakları ve özellikleri. | Kitaptaki ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca ele alınan konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca ele alınan konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |