Genel Bilgi
Kod | INGZ110 |
Ad | İngilizcenin Yapısı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İngilizcenin sözcük ve tümce yapısı; basit, bileşik ve karmaşık cümle yapıları; zaman, görünüş, çatı ve bunların bağlama uygun kullanımlarını kavramak
Dersin İçeriği
İngilizcenin sözcük ve tümce yapısı; basit, bileşik ve karmaşık cümle yapıları; zaman, kip, görünüş, çatı ve bunların bağlama uygun kullanımları
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler yapıyı tanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler hedef yapıyı söylem içerisinde tanır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler hedef yapıyı sınıf içinde ve dışında kullanabilir. |
ÖÇ04 | Öğrencilerde İngilizce Dilbilgisi alanında kullanılan terimsel ifadeleri kapsayan farkındalık yaratılır. |
ÖÇ05 | Öğrenciler hedef yapıyının bağlama uygun kullanmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İngilizcenin sözcük ve tümce yapısına giriş | kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | İngilizce cümle öğeleri: İsim tamlaması ve yapısı | Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fiil cümlesinin yapısı | Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sıfat cümlesi ve öğeleri | kaynak kitap ve alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Zarf cümlesi ve öğeleri | makale ve kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Edat cümlesi ve öğeleri | makale ve kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | basit cümlelerin yapısı, biçimi ve işlevi | makale ve kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
9 | İngilizcede tümleçler ve türleri | kaynak kitap ve alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İngilizcede zamirler | makale ve kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | birleşik cümlelerin yapısı, biçimi ve işlevi | makale ve kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | karmaşık cümlelerin yapısı, biçimi ve işlevi | Alıştırma ve kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İngilizcede zamanlar | makale ve kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | şimdiki zaman kipleri | makale ve kaynak kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | geçmiş ve gelecek zaman kipleri | Alıştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |