RSMZ103 Temel Tasarım 1

5 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ103
Ad Temel Tasarım 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doğayı gözlemleme, organik ve inorganik formları tanıma, soyutlama, yorumlama ve yeniden kurgulama. Temel sanat elemanlarını ve ilkelerini bilme, bunları tasarım sürecinde kullanabilme. Tasarım oluşturmada görsel düşünmenin ve yaratıcılığın önemini kavrama. Bu süreçte etik ilkelerin önemini benimseme.

Dersin İçeriği

Bu ders, sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi,doku,form,mekan,vb) ve ilkeleri (ritim,hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik, vb) içerir. Bu ilke ve elemanlarla içerik ve biçim ilişkileri kurularak özgün ve yaratıcı tasarımlar oluşturulur. Uygulamalarda kavramsal düşünme ile sanatsal düşünme ilişkilendirilip farklı disiplinler arasında bağlantı kurulur. Etik ilkelerin önemi kavratılır. Ayrıca, dönem sonunda portfolyo oluşturulur.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Görsel İletişimdeTemel Tasarım H.Yakup Öztuna Sanatın Temelleri Ocvirk,Stinson ,Wigg,Bone,Cayton Temel Tasar Hulusi Güngör Temel Sanat Eğitimi Nevide Gökaydın

Notlar

Sanat Katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım ilke ve elemanlarını açıklar
ÖÇ02 Tasarım ilke ve elemanları uyguladığı tasarımlarda düzenler
ÖÇ03 Tasarımları farklı materyallerle ilişkilendirerek sunar
ÖÇ04 Yapılan tasarımları gözden geçirip eleştirisini yapar
ÖÇ05 Tasarım süreçlerini farklı disiplinlerle bağlantısını kurar
ÖÇ06 Tasarımlarda estetik ve etik ilkeleri sorgular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrecilerle tanışma. Dersin içeriği ve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Atelye düzeni ve çalışma koşulları üzerine konuşma. Temel tasarım eleman ve ilkelerin anlatılması. Kaynakların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Nokta ve çizgi ile tasarım oluşturmalar. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Yapılan eskizlerden birini seçerek ,farklı malzemelerle tasarım oluşturma. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tasarımın tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Nesne-mekan ilişkilerinin kompozisyon içinde ki anlatımları. (birlik-bütünlük, doluluk boşluk, vb.) Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Bununla ilgili eskizler yapma. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Doku ile tasarım oluşturma (nesne etüdü yapmak). Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Doku ile tasarım oluşturma.(dokunsal doku ,vizüel dokuların yeniden yorumlamalarda kullanılması.) Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Doku ile üç boyutlu tasarımlar oluşturma. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Projelerin tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Form ve denge Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Form ve denge bilgisi verilerek farklı disiplinlerle ilişkilendirek tasarım oluşturma Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Oluşturulan tasarımlardan portfolyo hazırlanması. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 11:27