EFMZ101 Eğitime Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ101
Ad Eğitime Giriş
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin genel amacı, eğitimle ilgili temel ilke ve kavramları açıklamak, eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temellerini yorumlamak ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini kavramaktır.

Dersin İçeriği

Eğitimle ilgili temel kavramlar; meslek olarak öğretmenlik; öğretmen yeterlikleri ve etkili öğretmenin nitelikleri; eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temelleri; 21. yüzyılda eğitim; eğitim ve teknoloji ilişkisi.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (2018). Eğitime giriş (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Kağan, M. ve Yalçın, S. (2018). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi. Keskinkılıç, K. (2019). Eğitime giriş (12. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Sağlam, A. Ç. (2021). Eğitime giriş (2. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Sönmez, V. (2019). Eğitim bilimine giriş (15. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.

Notlar

Eğitime Giriş, Eğitim Bilimine Giriş ve Öğretmenlik Mesleğine Giriş başlıklı tüm kitaplar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
ÖÇ02 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini açıklar.
ÖÇ03 Öğretmen yeterliklerini ve etkili öğretmenin özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temellerini yorumlar.
ÖÇ05 Eğitim ve bilim ilişkisini açıklar.
ÖÇ06 Türk eğitim sistemindeki önemli tarihsel olayları açıklar.
ÖÇ07 Eğitim felsefesi akımlarını sınıflar, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtir.
ÖÇ08 Eğitimde psikolojinin etkilerini ve önemini açıklar.
ÖÇ09 Sosyolojinin eğitimciler açısından kazanımlarını açıklar.
ÖÇ10 Eğitim ile ekonomi, kalkınma ve verimliliğin ilişkisini açıklar.
ÖÇ11 Türk eğitim sisteminin genel yapısını ve genel özelliklerini açıklar.
ÖÇ12 Milli eğitimle ilgili temel yasal düzenlemeleri açıklar.
ÖÇ13 Yirmi birinci yüzyılda eğitimin niteliklerini yorumlar.
ÖÇ14 Teknolojinin eğitimdeki yerini ve günümüz eğitim teknolojilerinin durumunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimle ilgili Temel Kavramlar Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Meslek Olarak Öğretmenlik (Öğretmen yetiştirmenin bugünkü durumu, öğretmen sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Meslek Olarak Öğretmenlik (Etkili ve nitelikli öğretmen, meslek olarak öğretmenlik) Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
4 Eğitimin Bilimsel Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eğitimin Tarihsel Temelleri (İslamiyet öncesinden günümüze Türk Eğitim Sistemi) Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitimin Felsefi Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eğitimin Felsefi Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eğitimin Psikolojik Temelleri (Gelişim Psikolojisi, Gelişim Dönemleri, Öğrenme Psikolojisi, Öğrenme Yaklaşımları) Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Eğitimin Psikolojik Temelleri (Gelişim Psikolojisi, Gelişim Dönemleri, Öğrenme Psikolojisi, Öğrenme Yaklaşımları) Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Eğitimin Toplumsal/Sosyal Temelleri (Sosyoloji, Eğitim Sosyolojisi, Eğitimin Diğer Toplumsal Kurumlarla İlişkisi, Eğitimin Toplumsal İşlevi, Eğitim ve Toplumsal Değişme) Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Eğitimin Ekonomik Temelleri (Eğitim Ekonomi İlişkisi, Eğitim ve Kalkınma, Eğitim ve Verimlilik) Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eğitimin Yasal Temelleri (Anayasalarda Eğitim, Türk Milli Eğitim Sisteminin Genel Amaçları, Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı, Milli Eğitim Bakanlık Örgütü) Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 21. Yüzyılda Eğitim (Küreselleşme ve Eğitim, 21. Yüzyıl Becerileri) Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Eğitim ve Teknoloji İlişkisi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:00