RSMZ106 Perspektif

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ106
Ad Perspektif
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. SONER TİRE


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, perspektifin sanat tarihinde gelişimini kavramak, temel tanım ve kavramları tanımak ve sanatsal çalışmalarda doğru ve etkili kullanabilmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, Perspektifin tarihçesi, perspektif çeşitleri (paralel perspektif, konik perspektif) ve uygulama çalışmaları ile sanat yapıtlarındaki kullanım biçimlerini kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Canbulat, T. Ressamlar İçin Perspektif. Literatür Yayınları Çağlarca, S. Perspektif Resim ve Gölge Çizimi. İnkılap Kitabevi

Notlar

MEGEP İki Kaçış Noktalı Perspektif Çizimi, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı MEGEP Tek Kaçış Noktalı Perspektif Çizimi, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Perspektifle ilgili teme kavramları açıklar.
ÖÇ02 Tek kaçış noktalı perspektif çizimi ile ilgili uygulamalar yapar.
ÖÇ03 İki kaçış noktalı perspektif çizimi ile ilgili uygulamalar yapar.
ÖÇ04 Sanat ve sanat yapıtında perspektifin ne olduğunu gösterir.
ÖÇ05 Sanat yapıtında perspektifi uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 1
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Perspektifin tarihsel gelişimi Metin ve görseller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Perspektifin temel kavramları Metin ve görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Tek kaçış noktalı perspektif: Teknik Metin ve görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Tek kaçış noktalı perspektif: Nesne Çizimi Görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Tek kaçış noktalı perspektif : Kesitler Görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Tek kaçış noktalı perspektif : Nesne Mekan İlişkisinde Perspektif Uygulamalar 1 Metin ve görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Tek kaçış noktalı perspektif : Nesne Mekan İlişkisinde Perspektif Uygulamalar 2 Görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Vize Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
9 İki kaçış noktalı perspektif: Teknik Görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 İki kaçış noktalı perspektif: Nesne Çizimi1 Görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 İki kaçış noktalı perspektif: Nesne Çizimi2 Metin ve görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 İki kaçış noktalı perspektif: Yüzey Bölme Görseller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma
13 İki kaçış noktalı perspektif: İç Mekan Çizimi Görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 İki kaçış noktalı perspektif: Nesne-mekan ilişkisinde perspektif uygulamalar 1 Görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 İki kaçış noktalı perspektif: Nesne-mekan ilişkisinde perspektif uygulamalar 2 Görseller Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Final Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS