Genel Bilgi
Kod | RSMZ106 |
Ad | Perspektif |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, perspektifin sanat tarihinde gelişimini kavramak, temel tanım ve kavramları tanımak ve sanatsal çalışmalarda doğru ve etkili kullanabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, Perspektifin tarihçesi, perspektif çeşitleri (paralel perspektif, konik perspektif) ve uygulama çalışmaları ile sanat yapıtlarındaki kullanım biçimlerini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Canbulat, T. Ressamlar İçin Perspektif. Literatür Yayınları Çağlarca, S. Perspektif Resim ve Gölge Çizimi. İnkılap Kitabevi
Notlar
MEGEP İki Kaçış Noktalı Perspektif Çizimi, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı MEGEP Tek Kaçış Noktalı Perspektif Çizimi, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Perspektifle ilgili teme kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Tek kaçış noktalı perspektif çizimi ile ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ03 | İki kaçış noktalı perspektif çizimi ile ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ04 | Sanat ve sanat yapıtında perspektifin ne olduğunu gösterir. |
ÖÇ05 | Sanat yapıtında perspektifi uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 1 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Perspektifin tarihsel gelişimi | Metin ve görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Perspektifin temel kavramları | Metin ve görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Tek kaçış noktalı perspektif: Teknik | Metin ve görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Tek kaçış noktalı perspektif: Nesne Çizimi | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Tek kaçış noktalı perspektif : Kesitler | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Tek kaçış noktalı perspektif : Nesne Mekan İlişkisinde Perspektif Uygulamalar 1 | Metin ve görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Tek kaçış noktalı perspektif : Nesne Mekan İlişkisinde Perspektif Uygulamalar 2 | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Vize | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
9 | İki kaçış noktalı perspektif: Teknik | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | İki kaçış noktalı perspektif: Nesne Çizimi1 | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | İki kaçış noktalı perspektif: Nesne Çizimi2 | Metin ve görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | İki kaçış noktalı perspektif: Yüzey Bölme | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | İki kaçış noktalı perspektif: İç Mekan Çizimi | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | İki kaçış noktalı perspektif: Nesne-mekan ilişkisinde perspektif uygulamalar 1 | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | İki kaçış noktalı perspektif: Nesne-mekan ilişkisinde perspektif uygulamalar 2 | Görseller | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Final | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |