Genel Bilgi
Kod | RSMZ108 |
Ad | Sanat Tarihine Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİMET KESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Paleolitik Dönemden Erken Hristiyanlık Dönemine kadar farklı dönemlerin ve uygarlıkların sanatında gerçekleşen önemli gelişmeleri, sanatsal teknikleri, baş yapıtları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Paleolitik dönemden Roma dönemine kadar antik uygarlıkların sanat alanına katkılarının, ilk uygarlıkların sanatını temsil eden örneklerin, farklı kültürler arasındaki sanat ilişkilerinin incelenmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
-Nimet Keser, Sanat sözlüğü, -E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi -Susie Hodge, Sanatın Kısa Öyküsü
Notlar
Sanal sanat müzeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı tarih çağların sanatları arasındaki farkları açıklar. |
ÖÇ02 | Uygarlığın ve sanatın gelişimi arasındaki bağları açıklar. |
ÖÇ03 | Tarihsel dönemlere ilişkin sanatsal özellikleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Farklı sanat alanlarının kronolojik gelişimini özetler |
ÖÇ05 | Uygarlıkların sanatları arasındaki benzerlikleri açıklar |
ÖÇ06 | İlk uygarlıkların sanatlarını bilmenin gerekliliğini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 1 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların tanıtılması, ders içeriğinin paylaşılması, derse giriş, kronoloji ve çağ kavramlarıyla derse giriş | Dersle ilgili kaynakların hazırlanması, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İnsanın tarih içerisinde gelişimi, Homo Habilis, Homo Erectus, Homo Sapiens, | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Paleolitik Dönem Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Neolitik Dönem Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mezopotamya Uygarlıkları Sanatı: Sümerler, Akadlar | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mezopotamya Uygarlıkları Sanatı: Asurlar, Babiller, Persler | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mısır Uygarlığı Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anadolu Uygarlıkları Sanatı: Hitit, Urartu | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Anadolu Uygarlıkları Sanatı: Frigya, Lidya Uygarlıkları | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, müze ziyareti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çin uygarlığının sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Antik Ege Uygarlıkları Sanatı: Minos ve Miken Uygarlıkları | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Antik Ege Uygarlıkları Sanatı: Yunan Uygarlığı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Roma Uygarlığı Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, müze ziyareti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Erken Hristiyanlık Sanatı ve Bizans Sanatı | Konuyla ilgili literatürün incelenmesi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |