RSMZ104 Temel Tasarım 2

5 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ104
Ad Temel Tasarım 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN


Dersin Amacı

Doğayı gözlemleme, organik ve inorganik formları tanıma, soyutlama, yorumlama ve yeniden kurgulama. Tasarım sürecinde renk bilgisini bilme, rengin form ve doku ile ilişkisini kurabilme. Farklı malzemeleri tasarım sürecinde forma dönüştürme becerisi kazanma. sanat yapıtının oluşturulma sürecinde yaratıcılığın önemini kavrama.

Dersin İçeriği

Bu ders, sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, renk, form, mekan vb.) ve ilkeleri (ritm, denge, bütünlük vb.) içerir. Bu ilke ve elemanlarla içerik ve biçim ilişkileri kurularak iki ve üç boyutlu tasarımlar uygulanır. Tasarım sürecinde doğadan ve diğer disiplinlerden esinlenerek yeni kavramsal fikirlerin önünü açılır. Öğrencilerin bu öğrendikleri fikirleri sanat eserleri üzerinde göstermeleri ve tartışıp yorumlamaları sağlanır. Görsel uygulamalarda etik kurallara uyularak portfolyo hazırlanması istenir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Görsel İletişimdeTemel Tasarım H.Yakup Öztuna Sanatın Temelleri Ocvirk,Stinson ,Wigg,Bone,Cayton Temel Tasar Hulusi Güngör Temel Sanat Eğitimi Nevide Gökaydın

Notlar

Sanat Katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım ilke ve elemanlarını (ton, renk vb.) açıklar
ÖÇ02 Tasarım ilke ve elemanları üç boyutlu tasarımlarda yeniden düzenler
ÖÇ03 Tasarımları farklı materyallerle ilişkilendirerek sunar
ÖÇ04 Yapılan tasarımları gözden geçirip eleştirisini yapar
ÖÇ05 Tasarım süreçlerini farklı disiplinlerle bağlantısını kurar
ÖÇ06 Tasarımlarda estetik ve etik ilkeleri sorgular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içerik ve yöntemlerinin konuşulması. Kaynakların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ton çubuğu (açık, koyu ve orta). Guaj boyasının tanıtılması. (siyah -beyaz guaj boya) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. (Kolaj yöntemi) Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tek rengin ton çubuğunun hazırlanması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Hazırlanan ton çubuğundan kompozisyon oluşturmalar. Atelyede nesnelerden düzenleme yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 İkili ve üçlü renk armonilerin yapılması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Projelerin kontrol edilmesi. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Renk ve armoni üzerine çalışmalar. Renk çemberinin hazırlanması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Renk çemberinden kompozisyonlar oluşturma. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Renkli nesne etüdü. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Etüdün yorumlanması (transformasyon, metafor ) Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Renk ile diğer tasarım elemanlarının ilişkilerinin kurulması (doku, ritm, form, vb.). Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Projenin üç boyutlu tasarım haline dönüştürülmesi. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Sanat yapıtlarındaki renk ve form ilişkisinin tartışılıp yeni kompozisyonlara dönüştürülmesi ve portfolyo hazırlanması Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS