Genel Bilgi
Kod | RSMZ104 |
Ad | Temel Tasarım 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğayı gözlemleme, organik ve inorganik formları tanıma, soyutlama, yorumlama ve yeniden kurgulama. Tasarım sürecinde renk bilgisini bilme, rengin form ve doku ile ilişkisini kurabilme. Farklı malzemeleri tasarım sürecinde forma dönüştürme becerisi kazanma. sanat yapıtının oluşturulma sürecinde yaratıcılığın önemini kavrama.
Dersin İçeriği
Bu ders, sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, renk, form, mekan vb.) ve ilkeleri (ritm, denge, bütünlük vb.) içerir. Bu ilke ve elemanlarla içerik ve biçim ilişkileri kurularak iki ve üç boyutlu tasarımlar uygulanır. Tasarım sürecinde doğadan ve diğer disiplinlerden esinlenerek yeni kavramsal fikirlerin önünü açılır. Öğrencilerin bu öğrendikleri fikirleri sanat eserleri üzerinde göstermeleri ve tartışıp yorumlamaları sağlanır. Görsel uygulamalarda etik kurallara uyularak portfolyo hazırlanması istenir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Görsel İletişimdeTemel Tasarım H.Yakup Öztuna Sanatın Temelleri Ocvirk,Stinson ,Wigg,Bone,Cayton Temel Tasar Hulusi Güngör Temel Sanat Eğitimi Nevide Gökaydın
Notlar
Sanat Katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım ilke ve elemanlarını (ton, renk vb.) açıklar |
ÖÇ02 | Tasarım ilke ve elemanları üç boyutlu tasarımlarda yeniden düzenler |
ÖÇ03 | Tasarımları farklı materyallerle ilişkilendirerek sunar |
ÖÇ04 | Yapılan tasarımları gözden geçirip eleştirisini yapar |
ÖÇ05 | Tasarım süreçlerini farklı disiplinlerle bağlantısını kurar |
ÖÇ06 | Tasarımlarda estetik ve etik ilkeleri sorgular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içerik ve yöntemlerinin konuşulması. | Kaynakların hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ton çubuğu (açık, koyu ve orta). | Guaj boyasının tanıtılması. (siyah -beyaz guaj boya) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. (Kolaj yöntemi) | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tek rengin ton çubuğunun hazırlanması. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hazırlanan ton çubuğundan kompozisyon oluşturmalar. | Atelyede nesnelerden düzenleme yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İkili ve üçlü renk armonilerin yapılması. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Projelerin kontrol edilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Renk ve armoni üzerine çalışmalar. Renk çemberinin hazırlanması. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Renk çemberinden kompozisyonlar oluşturma. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Renkli nesne etüdü. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Etüdün yorumlanması (transformasyon, metafor ) | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Renk ile diğer tasarım elemanlarının ilişkilerinin kurulması (doku, ritm, form, vb.). | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Projenin üç boyutlu tasarım haline dönüştürülmesi. | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sanat yapıtlarındaki renk ve form ilişkisinin tartışılıp yeni kompozisyonlara dönüştürülmesi ve portfolyo hazırlanması | Malzeme ve teknik tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin kontrol edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin kontrol edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |