Genel Bilgi
Kod | RSMZ215 |
Ad | Batı Sanat Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİMET KESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Roma Dönemi sanatından 19. yüzyıla kadar önemli sanat dönemleri ve akımlarının biçim, içerik ve tematik niteliklerine ilişkin bilgiyi kazandırmayı ve söz konusu dönemlerin ve akımların benzerlik ve farklılıklarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Roma Dönemi sanatından 19. yüzyıla kadar önemli sanat dönemleri ve akımlarının (Bizans, Romanesk, Gotik, Erken Rönesans, Yüksek Rönesans, Maniyerizm, Barok, Rokoko, Neo-Klasisiszm, Romantizm, Realizm) sanatçıları ve başyapıtlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
-Nimet Keser, Sanat Sözlüğü -E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, -Susie Hodge, Sanatın Kısa Öyküsü -Giorgio Vasari, Sanatçıların Hayat Hikayeleri -Donald Arlond, Sanat Tarihi
Notlar
Online sanat müzeleri, sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat alanındaki gelişmeleri ve değişimleri açıklar |
ÖÇ02 | Sanat dönemleri, akımları kronolojisini özetler. |
ÖÇ03 | Sanat akımlarının temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sanat akımlarının temsilcilerini, önde gelen sanatçılarını anlatır. |
ÖÇ05 | Sanat eserlerini sanat akımlarıyla ilişkilendirir. |
ÖÇ06 | Sanat akımları arasındaki biçimsel farkları tanımlar. |
ÖÇ07 | Sanat akımlarının tematik eğilimlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Farklı sanatsal tekniklerin kronolojisini özetler. |
ÖÇ09 | Sanatta konuların değişimini sosyal dönüşümle açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Paleolitik Dönem'den Klasik Roma Kültürüne kadar resim, heykel ve mimari alandaki değişimlerinin genel tekrarı | Slayt hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Klasik Roma ve erken Hristiyanlık sanatı | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Orta Çağ sanatı: Romanesk ve Gotik sanatı | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Erken Rönesans kütürünün ve sanatının biçimlenmesi | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İİtalyan Yüksek Rönesans sanatının nitelikleri, başyapıtlar ve önde gelen sanatçılar. | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kuzey Avrupa Rönesans sanatı | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Maniyerizm, Barok, Rokoko | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sınav sorularının değerlendirilmesi ve dönüt verme | Sınav kağıtlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Neo-Klasisizm, Akademik Sanat Yaklaşımı | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Romantizm: Temel ilkeleri, önde gelen sanatçıları ve başyapıtları | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Realizm, temel ilkeleri, önde gelen sanatçılar ve başyapıtlar | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Empresyonizm, post empresyonizm | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Art Nouveau, Art and Craft Hareketi | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem konularının genel değerlendirmesi ve sanat dönemlerinin karşılaştırlması | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |