RSMS201 Sanat Felsefesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS201
Ad Sanat Felsefesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, sanat ve estetik kavramlarını açıklayarak sanat ve sanat yapıtının ne olduğunun anlamını araştırır. Sanat yapıtlarını biçim, içerik ve öz açısından değerlendirir. Sanat kuramlarını (yansıtmacı, anlatımcı, biçimci, işlevsel vb.) açıklayarak farklı değer alanları oluşturur.

Dersin İçeriği

Bu ders, sanat ve estetik kavramları ile sanat felsefesinin diğer disiplinlerle (estetik, sanat eleştirisi, sanat tarihi, sanat sosyolojisi, sanat psikolojisi vb.) olan ilişkilerini içerir. Sanat kuramlarını, sanatın kökeni ve işlevini açıklayarak sanatın tanımının bağlantısını kurar. Ayrıca, çağdaş sanat anlayışlarında geçerli olan yaygın görüşleri de kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Estetik İsmail Tunalı Edebiyat Kuramları ve Eleştiri Berna Moran Grek Estetiği İsmail Tunalı Sanat Felsefesi Prof. Dr. İhsan Turgut Estetiğin ABC'si Hülya Yetişken

Notlar

Sanat Katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat ve estetik kavramlarını tanımlayıp yorumlar
ÖÇ02 Sanatı farklı kuramlarla ilişkilendirip açıklar
ÖÇ03 Sanatı farklı disiplinlerle (estetik, sanat eleştirisi, sanat tarihi, sanat sosyolojisi, sanat psikolojisi vb.) ilişkilendirerek açıklar
ÖÇ04 Değer alanı oluşturarak yaşamın ve sanatın içindeki etik ve estetik ilkeleri tanımlar
ÖÇ05 Çağdaş sanatı takip ederek çağın yaygın görüşleriyle bağlantısını kurar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilere dersin tanıtımı. dersin içeriği ve yöntemi ile ilgili bilgi verme. Farklı kaynakların araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sanat Felsefesi nedir bilgisinin verilmesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanat Felsefesinin diğer disiplinlerle (estetik. sanat tarihi. sanat eleştirisi...) ilişkisini tartışmak. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sanat nedir. sanatın yapısı, tarihsel süreç içerisinde değişen tanımlarının incelenmesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sanatın kökeni, kaynağı ( Büyü iş ve oyun kuramları ) üzerine bilgi verme Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanat yapıtı nedir, saat yapıtında içerik biçim ilişkisi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sanat kuramları, yansıtmacı kuramlar hakkında bilgi verilmesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Soruların hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anlatımcı kuramlar. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Biçimci kuramlar. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İzleyici merkezli kuramlar. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ontolojik estetik üzerine bilgi verilmesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ontolojik estetik ve estetik nesne çözümlemesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Felsefe tarihi içindeki filozofların sanat felsefesine ilişkin görüşleri ve sanata yansımaları (Kant, Hegel ...) Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çağdaş sanat ve felsefe ilişkileri. Sanatın çağımızdaki durumu ve felsefi yaklaşımları. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soruların hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soruların hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07