RSMZ202 Anasanat Atölye II (Grafik)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ202
Ad Anasanat Atölye II (Grafik)
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI


Dersin Amacı

Tarihsel gelişimi içinde grafik tasarım alanını tartışmak; grafik tasarım ilkelerini, tasarım sürecini ve öğelerini öğretmek; grafik tasarımda üretim biçimlerini tanıtmak; grafik tasarım alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu ders: Grafik tasarım alanını tarihsel gelişimi içinde incelemeyi; günümüz grafik tasarım alanını ve üretim biçimlerini anlamayı; temel grafik tasarım ilkeleri, öğeleri ve unsurlarını öğrenmeyi ve bu bilgilerin grafik tasarım ürünlerinde etkinliğinin tartışılmasını; grafik tasarım süreci ve öğelerini anlamayı; grafik tasarımda üretim biçimlerini tanımayı; tasarım alanında kullanılan bilgisayar programlarının öğretilmesini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak

Kaynaklar

Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu

Notlar

Görme Biçimleri John Berger  Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger   Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis  Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford  Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard   İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys  Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean  Grafik Tasarım Alain Well


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım kültürü ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Grafik Tasarım alanına ait temel kavramları öğrenir.
ÖÇ03 Tasarım sürecini açıklar
ÖÇ04 Grafik tasarımda üretim biçimlerini tartışarak, tasarım problemine uygun görseller üretir
ÖÇ05 Grafik tasarım sürecinde gerekli olan programları kullanır.
ÖÇ06 Grafik tasarım alanında öne çıkan yerel ve ulusal tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bahar dönemi ders içeriğinin açıklanması, gerekli materyallerin bildirilmesi. Kaynak önerileri. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Proje içerik araştırması Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Proje konusu üzerinde derinleşme ve eskizler Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Biçim, İçerik, Özgünlük, Konu, Tema. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İmge, Simge (Sembol), Metafor, Mesaj, Slogan, Söylem. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Proje üzerindeki uygulamaların görüşülmesi Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Uygulamaların geliştirilmesi Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tasarım tarihini etkileyen faktörler; kuramsal makale okumaları ve tartışmalar. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tasarım tarihini etkileyen faktörler. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları ortak kullanım anlatımı. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Eskizler Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eskizler II Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dijital aktarım Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dijital eskizler Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Öz değerlendirme Yazılı Sınav , Proje Tasarım Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav , Proje Tasarım Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS