RSMZ214 Çocukta Sanatsal Gelişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ214
Ad Çocukta Sanatsal Gelişim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, çocukların sanatsal gelişim basamaklarını tanıtmak ve bu dönemlere ait uygulama etkinliklerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Ders, çocuk resimlerinin özelliklerini, görsel algılama tiplerini ve çocukların karalama döneminden yetişkinlik dönemine kadar olan sanatsal çalışmalarını ele alır ve farklı gelişim basamaklarına yönelik etkinliklerin incelenmesini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi. Jill Englebright Fox,Robert Schirrmacher Resimleriyle Çocuk. Haluk Yavuzer

Notlar

Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk gelişiminde sanatın etkisine işaret eder.
ÖÇ02 Görsel sanatların erken çocukluktan itibaren kendini ifade etme yollarından biri olduğunun farkına varır.
ÖÇ03 Çocuğun karalama döneminden görünürde doğalcılık dönemine kadar olan gelişim basamaklarını ayırt eder.
ÖÇ04 Çocuk resimlerinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Her gelişim basamağı için o gelişim basamağına uygun sanat etkinliklerini seçer.
ÖÇ06 Aynı gelişim basamağındaki çocukların fiziksel ve sanatsal gelişimlerinde farklılık görülebileceğini ifade eder.
ÖÇ07 Sanat çalışmalarının çocukların gelişimlerinin, becerilerinin ve iç dünyalarının bir göstergesi olduğunu ifade eder.
ÖÇ08 Uygulama sürecinde çocukların çalışmalarına müdahale edilmemesi gerektiğinin farkına varır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve araştırma konularının seçimi. Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocuğun sanatsal gelişimine yönelik kavramlar ve tanımlar. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanat ile ilk etkileşim nasıl kurulabilir Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Çocukların sanatsal üretimde bulunma nedenleri ve çocuklarda yaratıcılığın gelişimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Karalama dönemindeki çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Şema öncesi dönem çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Şematik dönemdeki çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav soruları hazırlanır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gerçekliğin doğuşu dönemindeki çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gerçekliği taklit dönemindeki çocukların fiziksel, psikolojik ve sanatsal gelişimi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Okulöncesi ve ilköğretimde kil çalışmalarının yeri ve önemi. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Çocuklara sanatı nasıl öğretiriz Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Çocukların sanatsal üretim süreçlerinin incelenmesi. Gözlem ve görüşme teknikleri Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çocukların ve sanatçıların sanatı. Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Sanatta deha çocuklar Ders metninin ve power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları hazırlanır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları hazırlanır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 06:00