Genel Bilgi
Kod | RSMZ301 |
Ad | Anasanat Atölye 3 (Grafik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, temel grafik tasarım algısının üzerine inşa edilen projeler ile öğrencinin farklı kavramlar hakkında yaratıcı fikir geliştirmesi bunu fikirlerini etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürmesi sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrencilerin geçen dönemlerde edindikleri temel grafik tasarım algısı ve yaratıcı düşünme alışkanlıklarını yeni projelerle dijital ortama aktarmaktadırlar.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Garfield, S. Tam Benim Tipim, Domingo Yayınevi Armstrong, H. Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları.
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar: http://gmk.org.tr/publications/yazilar , https://www.ico-d.org/ , https://www.aiga.org/ https://www.designobserver.com/ , http://www.posterfortomorrow.org/ http://www.posterposter.org/ , https://www.typographicposters.com/ https://adage.com/ , https://www.adsoftheworld.com/ , https://www.adforum.com/ https://www.epica-awards.com/ , http://kirmiziodulleri.com/ https://www.thisiscolossal.com/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Grafik Tasarım alanına ait öğrendiği temel kavramları önceki yıllardakinden bir üst düzeyde hayata geçirir. |
ÖÇ02 | 2.Bir fikrin, mesajın, veya kavramın iletilmesinde alternatif düşünme yöntemlerini uygular. |
ÖÇ03 | 3.Bir mesajın etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürülmesi noktasında yetkin kararlar alma konusunda tecrübe kazanır. |
ÖÇ04 | 4.Grafik ürün dağarcığını uygulama projesine bağlı olarak genişletir. |
ÖÇ05 | 5.Konsepte uygun yaratıcı ve farklı görsel çözümler üretir. |
ÖÇ06 | 6.Grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | 7.İçerik araştırması yapma konusunda derinleşerek tecrübe kazanır. |
ÖÇ08 | 8.Verilen zaman içerisinde tasarım sürecini yönetme becerisini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Selamlaşma, tatil sürecine dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2.Yeni projeye başlamadan önce projeyle ilgili brief nasıl alınır-verilir, nasıl kaynak taramaları yapılır, yapılan araştırmaların topluca görüşülmesi, | 2.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3.Verilen proje ile ilgili yapılan ön araştırmaların değerlendirilmesi. Seçilen projenin öncelikle araştırmalar sonrasında nedeniyle birlikte yazılı bir biçimde aktarılması ve atölye ortamında paylaşılması. | 3.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 4.Projeyle ilgili eskizlerin ortaya çıkması | 4.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | 5.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. Orjinal aşamasına geçilmesi. | 5.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 6.Proje orjinallerinin renklendirme aşamasına geçilmesi ve renklerin grafik tasarım alanlındaki önemi hakkında bilgi verilmesi. Tasarımları bilgisayar ortamına aktarılması. | 6.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 7.Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru netleştirilmesi . | 7.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | 9.Öğrencilerin vize sunumlarının toplu olarak değerlendirilmesi ve yeni proje konusunun tanıtılması. | 9.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | 10.Proje konusu hakkında öğrenci araştırma ve ilk yorumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. | 10.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 11.Yeni proje konusu olan 8-10 yaş çocuklar için hikaye kitabı tasarlanırken nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda fikir alış-verişinde bulunulması. | 11.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 12.Verilen proje ile ilgili yapılan ön araştırmaların değerlendirilmesi. Seçilen projenin öncelikle araştırmalar sonrasında nedeniyle birlikte yazılı bir biçimde aktarılması ve atölye ortamında paylaşılması. | 12.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | 13.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. | 13.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 14.Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi. | 14.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 15.Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru netleştirilmesi. | 15.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |